Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Oärlig reklam.  (läst 1487 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stina

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 141
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Oärlig reklam.
« skrivet: 22 januari 2007, 19:29:33 »
Det är en "boom" för värmepumpar nu,när oljan och el'en är för dyr.Varför försöker dÃ¥ en del tillverkare att vilseleda?En av dom som lanserat en INVERTER som världsnyhet (standard pÃ¥ luft/luft),pÃ¥sod i reklamen att den inte behöver eltillskott.LÃ¥ter otroligt bra för den som inte är sÃ¥ insatt,men verkligheten är att  den klarar sig normalt utan elpatrontillskott.SÃ¥ nu har man fÃ¥tt ändra "eltillskott" till "extra eltillskott".Det är ju ingen evighetsmaskin,dÃ¥ hade det varit ett bergsäkert Nobelpris.Nu sÃ¥g jag reklam i TV frÃ¥n en annan som säger att man kan sänka värmekostnaden med 2/3-delar.Men det gäller ju bara om dom skänker bort hela anläggningen,och det tänker de nog inte göra.Varför inte säga att man kan sänka deriftkostnaden med sÃ¥ mycket,och att investeringen tillkommer för värmekostnaden.Det är ju tillräckligt bra sÃ¥!
Två kåkar,gammal stor med bergvärme,nyare med pellets och L/L.

Utloggad ktm525

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 146
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Oärlig reklam.
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2007, 01:50:16 »
Varför säger inte fjärrvärmebolagen att de eldar dina sopor och säljer värme till dig som de har för avsikt att höja så fort det går.
Varför säger de inte i bilaffären att bilen de säljer är skräp och att en volvo 240 är både driftsäkrare säkrare, mindre värdeminskning, bättre miljöalternativ....
Tror svaret är att de alla vill sälja sina tjänster/produkter.
IVT HT PLUS C7 170m borrhål 4 m till berg. hus: 90+90 (enplans med källare) 21 grader uppe 17 grader i källaren.

Utloggad Elknasen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Hörby, Sverige
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
SV: Oärlig reklam.
« Svar #2 skrivet: 21 februari 2007, 22:24:16 »
Jobbade på en liten elfirma som sålde en Luft/LuftVP vid namn Nordic Air. Sämre skit har jag ju aldrig varit med om, men den var inte en äkta 'inverter', då den jobbade med on/off metod på kompressorn.
Min nuvarande Panasonic Luft/Luft är med frekvensstyrd kompressor och arbetar bara exakt i det tempot den behöver för att ge rätt tillskott, altså som en inverter är tänkt.

Jag kan ju ha missförstått ordet inverter som en översättning av steglös, för jag vet ju mycket väl att alla luftvärmepumpar inverterar temperaturer med gas och kylelement med olika resultat...
Status: 77-Villa i ständig renovering, platta på mark, L/L vp på bottenvåningen, direktv. el på ovanvåningen.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1972
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC hÃ¥ller mÃ¥ttet
SV: Oärlig reklam.
« Svar #3 skrivet: 22 februari 2007, 09:40:34 »
Hehe...om vi vänder på rubriken -

ÄRLIG REKLAM

det vore väl en nyhet   :D

reklam är hype by definition
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hÃ¥l (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Ã…tta fungerande eldstäder. Ã…rstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!