Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fylld innerdel?  (läst 10408 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Oskar P.

  • i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1022
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: Fylld innerdel?
« Svar #30 skrivet: 16 februari 2010, 23:00:04 »
Kan väl vara intressant för många eftersom många tvekar att köpa saker i kina att dom svarar och hjälper till och frågor jag skickat dit har jag fått svar på som jag varit nöjd med och det är alltid engelska dom skriver och den är väl lika dålig eller bra som min så det fungerar.
Det dom inte svarar på kan man få svar på här Thumbsup
Tror nog ett svar från fabriken i Kina är bättre än ett svar från Jula.
för i mina trakter med omnejd får du ingen vanlig vvs:are eller kyltekniker till att montera upp dom, eller att laga dom, "Ja tar inte i den skiten" brukar det låta...

ja där borta i Ed, om det nu är där du bor, så finns det en sur jäkel som inte vill ta i nåt annat än panasonic.. en annan ser iallafall kinesskiten som en extra inkomst, sålänge man slipper sälja skiten och göra garantireparationer så är det bra, men om nån ringer och har köpt sig en sån där halilong dadong och vill ha den lagad så varför inte... oftast brukar det dock va bättre att övertala stackaren att skaffa en riktig pump.

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Fylld innerdel?
« Svar #31 skrivet: 17 februari 2010, 02:03:41 »
En Panasonic som kanske är gjord i Malaysia.

Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: Fylld innerdel?
« Svar #32 skrivet: 17 februari 2010, 05:55:13 »
Eller varför inte Nocria? Made in...Kina! Och det förstår man, utedelen känns väldigt tunn, lyft locket, går knappt och få tillbaka, och fläkten börjar i.
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Fylld innerdel?
« Svar #33 skrivet: 03 mars 2010, 23:40:01 »
Nu har jag fått i gång pumpen efter att ha slarvat bort displayen till den, fick en ny idag med posten från Kina så nu är det bara att se vilka parametrar man ska ändra på och hoppas att avfrostningen fungerar är inte så kallt idag runt -8° med blåst. Hoppas dom andra pumparna kom till Sverige idag var ju storm så båten var visst en dag försenad så Kinasamlingen byggs på i Sverige :)

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fylld innerdel?
« Svar #34 skrivet: 04 mars 2010, 12:45:36 »
Kan väl vara intressant för många eftersom många tvekar att köpa saker i kina att dom svarar och hjälper till och frågor jag skickat dit har jag fått svar på som jag varit nöjd med och det är alltid engelska dom skriver och den är väl lika dålig eller bra som min så det fungerar.
Det dom inte svarar på kan man få svar på här Thumbsup
Tror nog ett svar från fabriken i Kina är bättre än ett svar från Jula.
för i mina trakter med omnejd får du ingen vanlig vvs:are eller kyltekniker till att montera upp dom, eller att laga dom, "Ja tar inte i den skiten" brukar det låta...

ja där borta i Ed, om det nu är där du bor, så finns det en sur jäkel som inte vill ta i nåt annat än panasonic.. en annan ser iallafall kinesskiten som en extra inkomst, sålänge man slipper sälja skiten och göra garantireparationer så är det bra, men om nån ringer och har köpt sig en sån där halilong dadong och vill ha den lagad så varför inte... oftast brukar det dock va bättre att övertala stackaren att skaffa en riktig pump.

Japp, bor i Ed. Ja det är en firma jag ej skulle inhandla nÃ¥n LLVP av iaf, skulle aldrig ge 24000kr för en Sverigepump för att fÃ¥ en  men nu säljs och monteras även IVT LLVP pÃ¥ trakten och det är ju mer positivt tycker jag. Var är du ifrÃ¥n?
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fylld innerdel?
« Svar #35 skrivet: 04 mars 2010, 12:49:49 »
En Panasonic som kanske är gjord i Malaysia.

Jo men det finns iaf både delar och service här i Sverige...
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Fylld innerdel?
« Svar #36 skrivet: 04 mars 2010, 13:45:25 »
Är bara att hoppas att kompressorn håller för det är ju den som är problemet att byta själv och några andra delar som har kontakt med gasen, givare och kort går ju lätt att byta och dom har man på lager. Att byta kompressorn är nog inte lönsamt utan bättre att byta hela pumpen skulle jag tro.

Utloggad Oskar P.

  • i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1022
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: Fylld innerdel?
« Svar #37 skrivet: 06 mars 2010, 23:54:52 »
Kan väl vara intressant för många eftersom många tvekar att köpa saker i kina att dom svarar och hjälper till och frågor jag skickat dit har jag fått svar på som jag varit nöjd med och det är alltid engelska dom skriver och den är väl lika dålig eller bra som min så det fungerar.
Det dom inte svarar på kan man få svar på här Thumbsup
Tror nog ett svar från fabriken i Kina är bättre än ett svar från Jula.
för i mina trakter med omnejd får du ingen vanlig vvs:are eller kyltekniker till att montera upp dom, eller att laga dom, "Ja tar inte i den skiten" brukar det låta...

ja där borta i Ed, om det nu är där du bor, så finns det en sur jäkel som inte vill ta i nåt annat än panasonic.. en annan ser iallafall kinesskiten som en extra inkomst, sålänge man slipper sälja skiten och göra garantireparationer så är det bra, men om nån ringer och har köpt sig en sån där halilong dadong och vill ha den lagad så varför inte... oftast brukar det dock va bättre att övertala stackaren att skaffa en riktig pump.

Japp, bor i Ed. Ja det är en firma jag ej skulle inhandla nÃ¥n LLVP av iaf, skulle aldrig ge 24000kr för en Sverigepump för att fÃ¥ en  men nu säljs och monteras även IVT LLVP pÃ¥ trakten och det är ju mer positivt tycker jag. Var är du ifrÃ¥n?
Det va norra dals brunnsborrning som säljer IVT luftluft såg jag i tidningen sen har ni väl HK kyla&klimat som säljer Mitsubishi heavy också, såg att dom hade med ett eds-nummer i sin annons.
min väns firma som jag jobbar åt hade en annons på Toshiba polar2 i förrförra nummret av dalslänningen.
« Senast ändrad: 29 juli 2010, 14:18:04 av Rickard »

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Fylld innerdel?
« Svar #38 skrivet: 14 mars 2010, 22:58:55 »
En Panasonic som kanske är gjord i Malaysia.

Jo men det finns iaf både delar och service här i Sverige...

Till dom pumpar vi har tagit hem så finns det lite delar hemma och service gör man antagligen själv om man installerat den själv.

Utloggad eureka

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 197
  • Karma +0/-1
SV: Fylld innerdel?
« Svar #39 skrivet: 15 mars 2010, 18:54:49 »

Vi fikk problemer med antakelig en sensor på en 10 kW Kina Pump med tank. Satte inn en Siemens Logo PLC med PT100 temperaturkort. Dette ble en kjempeløsning. Da har man 100% kontroll på styring. Tyvarr blir det vanskeligere med inverter ock elektronisk expansjonsventil. (stepper motor)

MVH
Terje

 
6 kW Kinesisk Vann/vann varmepumpe inkl 180 bereder ombygget til Luft/vann . Kinesisk Inverter FTX ventilasjonsvarmepumpe 300 m3/h. Mitshubishi ZEN 35 aircondition (aldri brukt som varmepumpe)  


frikjøling 5 stk 4 veis konvektorer ligger klar

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Fylld innerdel?
« Svar #40 skrivet: 18 mars 2010, 11:45:59 »
Om det är en On/Off pump så är det ju enkelt och billigt att laga, givare kostat väl några tior och ett styrkort några hundra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!