Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT  (läst 6271 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrlänningen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:IVT
« Svar #15 skrivet: 12 september 2004, 19:09:17 »
Nä Me, jag menade inte BARA Thermia...som jag ser det är de mÃ¥nga  installatörer, oavsett märke, odugliga pÃ¥ styren.

Tittar man på hur många installatörer jobbar idag, så är det inte alls vad man borde kunna kräva som kund. Men vafan, vi köper ju och det torde inte bli mindre ruljans med den nya budgeten som är lagd....så det rullar nog tyvärr på om inte "någon" gör något åt situationen....
 
Allt går, det är bara olika svårt

Utloggad ME

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1207
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
    • www
Re:IVT
« Svar #16 skrivet: 12 september 2004, 22:46:43 »
det jag mnar är att hos Nibe och CTC kan välja att köpa din VP pÃ¥ nätet till ett billigare pris det kan du inte med  tex Thermia och IVT.

Här får du betala ett högre pris för dom har kontroll på sina återförsäljare. och vill du montera din Thermia själv så får du i princip betala monteriningen ändå till säljaren fast han inte gör något, för du KAN inte köpa produkten billigare hos någon annan.

Titta pÃ¥ rek priserna pÃ¥ Thermia och Nibe kolla pÃ¥ offerterna mellan mellan "dessa"  anbudsgivare. skiljer det lika mycket mellan dessa som rek priser, tror inte det.

Ã…ter till rek priset  Nibes rek pris för 7kw (fighter1215)47500 kr och vad kan jag fÃ¥ för priser pÃ¥ den hos en internet butik. Rinkaby rör tar 40.700kr testa det pÃ¥ en termia villa eller diplomat.

Först skall du ta fram rek priset sedan förhandla... mellan de olika thermia försäljarna (som inte klampar in på varandras om råden) ...
CTC Ecoheat 8.5 - v2, 200m borrhÃ¥l      -=-

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
Re:IVT
« Svar #17 skrivet: 12 september 2004, 22:56:21 »
Jag håller med er alla.
Nöjd Thermia ägare, men som Rickard sa det kan inte hålla i evigheter (amen). alltså priset, men även kunskapsnivån i branschen.

Iofs vi kan ju jättemycket mer än dom, men det beror ju pÃ¥ att vi sitter här i timmar.   :o :-[ 8)
Antar att installatörerna är mättade när dom kommer hem till frugan. Dom tittar nog pÃ¥ robinson mm. i stället för att förkovra sig  ;D ;D

det är nog som bagar barnen o bullarna.
Jag antar att dom flesta rörpulare har vedspis o gÃ¥rdspump för vattnet  ;D ;D

Jag känner iallafall en urduktig plÃ¥tslagare, han har pannplÃ¥t pÃ¥ sin villa.   :o :o  Jag retar han sÃ¥ fort jag kommer Ã¥t.  om det nu bevisar nÃ¥got.
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 585
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!