Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kulvertering och borrdjup ?  (läst 1275 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olof63

  • Nybörjare
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 324
  • Karma +0/-0
Kulvertering och borrdjup ?
« skrivet: 12 juni 2010, 17:38:08 »
Hej, har byggt till 65 kvm på mitt souterränghus från 1997 på 240 kvm, då åker min buvarande radiatorsystemmatande ES480 FLVP och så kör jag in en NIBE 1245 för jag skall ha två kretsar, en radiator för befingligt hus samt ny golvvärme till tillbyggnaden. FIck offert på 180 tkr för en
Thermia 8 kw med 160 m borrhål, installerat och klart med VBX för frånluften och injustering.- Tycker det var rätt dyrt! Dessutom skall jag flytta pumpen till nya delen/tillbyggnaden så det blir ca 12 meter kulvertering (tänkte köra maxitherm 25 mm * 4) och mata direkt i torpargrunden och skippa VBX:en, tror inte den ger så mycket - sätter dit en fläkt istället och blåser luften rakt ut. MEN huset ligger i Stockholm och så tänkte jag gå upp ett nummer och köpa en 1245 10KW samt borra 200 m - låter det vettigt ? Kur mycket tappar jag på en kluvertering tror ni ?
240 + 70 kvm radiatorburet och golvvärme (källare) i Stockholm, byggår 1997. Matas med en NIBE 1245-10 kw installerad nov-10 som servar hela huset . 200 m borrhål.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!