Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: 9DKE Kylprestanda  (läst 1450 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nexus_6

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göttlaborg
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
9DKE Kylprestanda
« skrivet: 21 juli 2010, 21:05:09 »
Tjenare, helt ny pÃ¥ forumet och i värmepumpsvärlden sÃ¥ jag tänkte slänga ur mig en frÃ¥ga som jag sett att mÃ¥nga andra ställt tidigare, men jag tror inte nÃ¥gon haft sÃ¥ här dÃ¥liga värden  huvuddunk

Har nyligen flyttat in i ett hus där det sitter en 9DKE. När vi flyttade in i Mars så hade vi den igång en del och ja, det kom ju ljummen luft ur den, reflekterade inte så mycket mer över det då. Nu har det varit en del dagar som varit bra varma, speciellt då vi precis fått tillväxt och man vill göra det lite mer behagligt för den lille. Slog på pumpen och ställde den på 16 ºC och kyla, "Powerful" dessutom... Tyvärr kyler ju bordsfläkten nästan mer.

Ute: 22 ºC
Inluft: 25 ºC
Utluft: 23,1 ºC efter 30 minuter

Som någon skrev i en annan tråd så provade jag att köra den på max värme för att se om prestandan var lika dålig då,

Utluft: 30,7 grader

Är det värt att be någon att komma och kolla på den, kan den vara helt tom på gas? Är det i så fall värt att lägga massa pengar på den? Vad tror ni?

Tackar och bockar på förhand !

// Nex

Utloggad Oskar P.

  • i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1022
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: 9DKE Kylprestanda
« Svar #1 skrivet: 21 juli 2010, 22:45:03 »
ja du bör ju få dit nån som felsöker för så dåligt ska det inte vara.

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • GÃ¥r det att överklocka sin pump?
SV: 9DKE Kylprestanda
« Svar #2 skrivet: 24 juli 2010, 16:20:39 »
E9DKE normalt = 25C ute, 28C insug innedel...  förkylning pÃ¥ utblÃ¥s innedel!!!!

Phu... vi har möblerat om så nu sitter vi under LLVP'n... kanon då går den tyst och effektivt.
Kompressorn går on/off.... behövs väldigt lite för och svalka folk i soffan numera!!!
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!