Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Att framkalla H16  (läst 7489 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Strix

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Härnösand
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Att framkalla H16
« Svar #15 skrivet: 31 oktober 2007, 11:25:56 »
Hej igen!

Jag lovade att återkomma med rapport rörande bytet av utedel som nu är utfört. Det blev väl kanske ingen riktig "hit" eftersom utbytesdelen är daterad 2006-04, vilket innebär att detta måste röra sig om gamla serien, d v s utan den nya "hokus-pokus"-modifieringen som tillkom 2007-02  ??? I vart fall, enheten var fabriksny och leverantören menar att han fått olika varianter av utbytesenheter med varierande beteckningar och dateringar. Leverantören sa också, utan att jag frågat, att han är medveten om ny "rasrisk" och kommer att byta ut även denna utedel oavsett när den ev. behagar att få H16. Jag får väl tro på det då.  :o

En underlighet som jag nu har fått är att felkoden H16 ligger kvar i maskinen och går inte att radera! Jag har gjort maskinen strömlös, reset på fjärren, utnyttjat lokala switchen på innedelen, följt instruktionerna i forumet samt även vad som står i servicemanualen, men icke!

Jag har ingen blinkande timerlampa, allt fungerar friskt och pumpen klarar en frostnatt utan att bråka. Har jag fått en pump med inbyggd fabriksinstallerad H16?  Sc:,h Är det någon som har en vettig metod för nollställning?

Hälsningar

Strix
100m2 villa vid havet, Panasonic E9DKEW, braskamin, hustru, två "pendlande" flygfärdiga barn samt stor norsk skogskatt (som extra värmekälla).

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
SV: Att framkalla H16
« Svar #16 skrivet: 31 oktober 2007, 12:32:12 »
...kanske ingen riktig "hit" eftersom utbytesdelen är daterad 2006-04, ...
Ajfanken... Vilken soppa... du kommer garanterat få ny H16/F91 i vinter eller nästa höst lite beroende på vädret.

Skumt att du inte får bort felkoden. Gör enheten strömlös typ en halvtimme. Kortslut stickproppen med en skruvmejsel med isolerat skaft efter du har väntat minst 5 minuter. Fast.. har du bytt utedel har innerdelen säkert stått strömlös i veckor?! knäppt...

Enda jag kan göra är att repetera den text du säkert redan läst 100ggr, kanske det hjälper någon annan

"The memory data of error code is erased when the power supply is cut off, or press the Auto Switch until “beep” sound heard following by pressing the “RESET” button at remote controller"
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad Strix

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Härnösand
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Att framkalla H16
« Svar #17 skrivet: 02 november 2007, 10:32:37 »
Hej!

Så där. Nu har jag provat alla möjliga försök till återställning av felkoden som trots detta kvarstår!  knUp Felkoden var alltså "medfödd" på denna nya utedel. Pumpen hade arbetat en halvtimme när det första misslyckade återställningsförsöket inleddes. Startade pumpen med ett omedelbart fjäderbrott tro? Fungerar gör den trots allt, nu inväntas rikligt med kyla så får vi ser hur den klarar serie-avfrostning!

Trevlig helg!

Spökpumpen

 
100m2 villa vid havet, Panasonic E9DKEW, braskamin, hustru, två "pendlande" flygfärdiga barn samt stor norsk skogskatt (som extra värmekälla).

Utloggad SIV

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Att framkalla H16
« Svar #18 skrivet: 05 november 2007, 15:24:44 »
For å slette feilkode må du gjøre følgende:

1:Slå av pumpen
2:Trykk på auto knappen på innerdelen til du hører et pip.(pumpen starter nå)
3:hold inn CHECK  knappen på fjernkontollen til tallene blir borte på displayet, når tallene
kommer tilbake gjentar du punkt 3

OBS
DET ER IKKE RESET SOM SKAL HOLDES INNE.

FJERNKONTROLLEN MÅ HOLDES MOT INNERDELEN SÅ DEN KAN KOMUNISERE MED DEN UNDER PROSEDYREN.
« Senast ändrad: 05 november 2007, 15:46:49 av SIV »

Utloggad Strix

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Härnösand
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Att framkalla H16
« Svar #19 skrivet: 07 november 2007, 10:39:43 »
Tack SIV!

Din instruktion hjälpte! Efter ett antal försök med din metod så raderades "H16"  Thumbsup Däremot så signalerar maskinen nu "H00" med ett antal pip och denna indikation går inte att radera. Dock, jag har någon gång tidigare läst i forumet att "H00" inte är något fel och detta styrks ju av servicemanualen som inte har detta "fel" i listan.

Så nu kan jag med rensad maskin åter vänta på en fin ny "H16" senare i vinter! Härligt!

Tack än en gång!

Strix 
100m2 villa vid havet, Panasonic E9DKEW, braskamin, hustru, två "pendlande" flygfärdiga barn samt stor norsk skogskatt (som extra värmekälla).

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!