Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: svÃ¥rare att hitta i nya layouten  (läst 1665 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad berta

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
svårare att hitta i nya layouten
« skrivet: 07 april 2006, 23:52:58 »
Hej ! Är jag ensam om att tycka att nya layouten är sämre ? Svårare att hitta/navigera !Rickard ge oss gärna här och nu fördelarna med nya layouten.
Bor i Stockholmstrakten. Har haft en Toshiba RAS10 JKVP-E(R410A) sedan mars 2005. Byttes i april 2023 till en Toshiba RAS-35 Edge. Edgemodellen har fördelen att innerdelen sluttar, så kravet på min 5cm luftspalt mot innertaket lätt uppfylls. Märker också helt annan verkningsgrad. Vi har ett 11/2-planshus på 140 m2 från 1980 med treglasfönster. Direktverkande elvärme med nya oljefyllda elektroniska termostater.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: svårare att hitta i nya layouten
« Svar #1 skrivet: 08 april 2006, 08:31:31 »
För nya besökare tror jag att de blir mer logiskt om alla ämnen direkt relaterade till värmepumpar och installationer finns under samma huvudrubrik.
Det blir mer som "utforskaren" i Windows, du söker i ämnet och sedan ned till den nivå där den info du söker finns.
Alternativet, den andra extremen, är att inte ha några undertavlor alls, utan alla forum tillgängliga på första sidan, vilket jag inte tror att många ser som mer logiskt - och definitivt mer svårnavigerat.

Jag har full förståelse för att det till en början känns mer krångligt, när man tvingas lära om - och jag påstår inte att jag hittat exakt rätt upplägg i min hierarki av undertavlor, men som en början till en mer logisk indelning av forumets ämnen tycker jag att jag kommit i alla fall i närheten av vad jag hade tänkt mig.

Jag tar dock gärna emot synpunkter på förändringar som kan få upplägget än mer logiskt.

Men huvudskälet är som sagt var att få det mer överskådligt och mer likt det sätt vi lärt oss att arkivera saker i mappstrukturer i "utforskaren", dock mer tydligt, då man i forumet ser undertavlorna som ligger i "huvudtavlan".

Vad jag skall försöka mig på är dock att ändra teckenstorleken och färgen på texten i rubrikerna för undertavlorna, så att de blir tydligare.

Synpunkter på denna förklaring?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad berta

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: svårare att hitta i nya layouten
« Svar #2 skrivet: 08 april 2006, 16:38:25 »
OK jag förstår Din idé. Om Du ändå är inne på den goda tanken att göra layouten igenkännande, kanske en trädstruktur med kataloglayout och innehållstext bredvid,och expansionmöjlighet vid + tecken typ windowsutforskaren, kan vara en idé fullt ut, som går att fixa ??
Lycka till!

(Nej jag är inte ovan eller motståndare till förändringar. Har jobbat i 30 år med försäkringssystem inom stordatorvärlden och där händer det saker varje dag).
Bor i Stockholmstrakten. Har haft en Toshiba RAS10 JKVP-E(R410A) sedan mars 2005. Byttes i april 2023 till en Toshiba RAS-35 Edge. Edgemodellen har fördelen att innerdelen sluttar, så kravet på min 5cm luftspalt mot innertaket lätt uppfylls. Märker också helt annan verkningsgrad. Vi har ett 11/2-planshus på 140 m2 från 1980 med treglasfönster. Direktverkande elvärme med nya oljefyllda elektroniska termostater.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!