Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mjukvara pÃ¥ 1250 (samt inverterfel) - nÃ¥gon som vet?  (läst 1442 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lord Vader

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Nora
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Har en NIBE 1250 som det förra våren blev Inverterfel 103 på. Kyldelen/Invertern utbytt men nu är nästan samma problem tillbaka :'(. Inverterfel 105 och 106. Någon som vet vad det innebär samt åtgärd?

Min andra fråga rör mjukvaran på 1250. På min VP är det mjukvara 1.0. Känns som om det måste finnas någon nyare med buggfixar etc Sc:,h

Tacksam för svar!

Mvh
Anders
NIBE Fighter 1250 sambo med en UKV100, 205 meter borrhål (200 m aktivt). Bor i Nora norr om Örebro. Värmer ca 200m2 boyta och 220m2 biyta. Grundtemp inne ca 18 grader + vedeldning. Årsförbrukning på VP ca 5700kWh.

Utloggad Lord Vader

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Nora
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Har en NIBE 1250 som det förra våren blev Inverterfel 103 på. Kyldelen/Invertern utbytt men nu är nästan samma problem tillbaka :'(. Inverterfel 105 och 106. Någon som vet vad det innebär samt åtgärd?

Min andra fråga rör mjukvaran på 1250. På min VP är det mjukvara 1.0. Känns som om det måste finnas någon nyare med buggfixar etc Sc:,h

Tacksam för svar!

Mvh
Anders

Svarar själv pÃ¥ min egen frÃ¥ga  ;)

Växlande inverterfel 105 och 106 SAMTIDIGT tyder pÃ¥ dÃ¥lig kontakt i nÃ¥gra kontaktstycken vid invertern enligt NIBE. Rengöring av NIBE-tekniker löste inte problemet utan det blev inverterfel 100 som bonus! Ny kyldel med inverter ska byggas ihop  :o och skickas (den andra för mig! Första kyldelen bytt 080716...)

Har varit utan värme och riktigt varmt vv en vecka nu... Tur att jag kan elda i två spisar!

Senaste mjukvaran är 1.0.6 och efter lite tjat sÃ¥ fÃ¥r jag den uppgraderad ocksÃ¥ när kyldelen byts. Lite buggfixar är väl aldrig fel. Trist bara när det strular  :'(
NIBE Fighter 1250 sambo med en UKV100, 205 meter borrhål (200 m aktivt). Bor i Nora norr om Örebro. Värmer ca 200m2 boyta och 220m2 biyta. Grundtemp inne ca 18 grader + vedeldning. Årsförbrukning på VP ca 5700kWh.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!