Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Pris pÃ¥ IVT greenline ht e6  (läst 2007 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moller

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Pris på IVT greenline ht e6
« skrivet: 10 januari 2006, 09:52:46 »
Hej

hvad koster en  IVT greenline ht e6 i sverige??

Kenneth
Danmark

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34877
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Pris på IVT greenline ht e6
« Svar #1 skrivet: 10 januari 2006, 11:02:23 »
Ingen som vet, det är hemligt, olika mellan olika installatörer.
Inga offentliga prislistor finns.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad ME

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1207
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
    • www
SV: Pris på IVT greenline ht e6
« Svar #2 skrivet: 10 januari 2006, 12:53:46 »
Ett riktpris borde gå att få :)

JAG skulle aldrig köpa en IVT VP utan att veta vad  VP'n kostar. Med detta vill jag inte säga att det är ngt fel pÃ¥ deras grejor utan mer av princip sak.

Ta tex att jag har ett borrhÃ¥l och vill köpa en lös VP, dÃ¥ vill jag veta vad prylen kostar och va installation gÃ¥r pÃ¥.  Bara för att man köper ett paket sÃ¥ betyder det inte automatisktatt man intevill  veta vad delarna gÃ¥r pÃ¥, sjukt.

Eler om du bara vill köpa deras VP, HUR betalar du då den ??? får kanske ett svävande pris på tja 40-50kkr och sedan räkning på 100kkr när du har monterat in den. Eller så kanske de inte ÄR intresserad att sälja en till dig (DVS det vägrar.)

DET ända det syftar på är att BLÅSA dig som konsument !!! tänk om tex Nibe, CTC skulle göra likadant vilken konkurens vi skulle få. Du kansk skulle betala 90 kkr för en VP som kostar 30KKR att tillverka, istller för som idag 60KKR. (dåligt exempel jag vet)

Nä bojkotta de som inte vill ge oss priser och försöker hålla UPP ett fiktivt värde som bygger på känslor inte kvalitet. (thermia och ivt bla, dessa kan du inte köpa på ngt annat sätt än genom deras ÅF).

NOTERA att det är inte deras produkter jag rakar ned på utan dera sätt att strya marknaden och skapa en oligopolmarknad, där du inte en kan FÅ två ÅF av medsamma märke att konkurrera med varandra för att få med ditt installations pris.
CTC Ecoheat 8.5 - v2, 200m borrhÃ¥l      -=-

Utloggad AndersA

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 1376
  • Karma +1/-0
SV: Pris på IVT greenline ht e6
« Svar #3 skrivet: 10 januari 2006, 12:58:02 »
Hej
Det går allt att förhandla även med IVT, vi gick ihop ett antal grannar för ett par år sedan och köpte 3st vp.Vi fick fasta priser/vp samt en rejäl rabatt.

Mvh
AndersA
Nibe 1115 5kw Aktivt borrhÃ¥l  209m(överdimensioerat). Tot slanglängd 450m. Ack1, 500l med 2 slingor för att förvärma vv. Ack tank 2, 750liter med solvärmeslinga och vv beredare. 10m2 solvärme.Värmapump 2 hemmabyggd "ispinne" med 18m 22mm kopparrör och 8m2 kopparplÃ¥t.Fyllning propan samt 25000 Drifttimmar utan problem. Hus 2 med Nibe 1215-5kw och 160m borrdjup. 300l volymtank pÃ¥ framledning.

Utloggad ME

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1207
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
    • www
SV: Pris på IVT greenline ht e6
« Svar #4 skrivet: 10 januari 2006, 13:06:30 »
Visst, men hur förhandlar du själv ?? Och vad händre om andra hemlig höll priset ?

Jag vill kunna se vad jag betalar för.  DÃ… kan jag ocksÃ¥ se och bedömma om jag är villig att betala mer kostnad för istallation/ och service bla....

( ps jag tog inte det på papperet billigaste anbudet, de rammlade bort pga av annat.
CTC Ecoheat 8.5 - v2, 200m borrhÃ¥l      -=-

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!