Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Min luft vatten pump vill inte funka, lyser en orange lampa pÃ¥ kretskortet.  (läst 1810 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Midzic

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej har en invest AVH-12D. Det började med att lagerna i fläktmotorn lät jätte illa, om det inte var kompresson som skar ihopp. Lagerna var slut.  Fick tag i en fläktmotor bytte den, men funkar inte ändÃ¥. Det lät som kompresson gick men fläkten vill inte snurra, väntade tills den gick upp till 53 grader som den var inställd pÃ¥. sen slutade kompresson att lÃ¥ta, dÃ¥ började en orange lampa lysa ute pÃ¥ kretskortet,. NÃ¥n som har nÃ¥n ide. Kan man nollställa motorskyddet ?.  Mvh micke

Utloggad Hallström

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej,
Vilken av dioderna lyser, D2, D3, D4 eller D5?

Utloggad Midzic

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
gick ut och kollade, den hade slocknat nu, det var d4 som lös, Nu funkar den. när jag bytte fläkt sÃ¥ var det en kabel som inte hade riktig kontakt. SÃ¥ tydligen sÃ¥ hade nog motorskyddet lös ut. DÃ¥ vet jag att det  bara vänta drygt 45min sÃ¥ nollställs den själv. Vad betyder Fel koden annars ?  Tack för snabbt svar  :)

Utloggad Hallström

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Det var ju bra!!

Är du säker på att det var D4? Om enbart D4 lyser så är det lite tvetydligt, kan nämligen betyda att fyrvägsventilen är aktiverad, (vilket den ska vara i värmeläge, förutom vid avfrostning) eller komunikations fel. Skumt...

Men, dioden som alltid skall lysa med fast sken är D2 som indikerar spänning till utedelen. Lös inte den?

Utloggad Hallström

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Här har du servicemanualen, bli inte misstänksam till märket. Samma pump...

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?action=dlattach;topic=52855.0;attach=30889

Utloggad Midzic

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jo det lös en röd diod (en blinkar rött), tror det var d2 . Det kanske var d3 som lös orange , nu vart jag osäker, det var en röd som lös sen var det en släckt sen kom den orange, Men men nu funkar det för den här gången.

Utloggad Hallström

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Gött!
Vi får hoppas att den bara fick spelet pga den glappande fläktkontakten.
Då får du pumpa vidare in i natten, hör av dig om den krånglar igen!

//H

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!