Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Zibro Nr 2 med gasbrist  (läst 3158 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ediniolopez

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Zibro Nr 2 med gasbrist
« skrivet: 21 januari 2014, 08:19:40 »
Så har kylan varit påtagande flera veckor och med detta får givetvis Zibro Nr 2 på ca 8 månader gasbrist :(
Lärling på det här med pumpar....

Utloggad ediniolopez

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Zibro Nr 2 med gasbrist
« Svar #1 skrivet: 21 januari 2014, 08:24:50 »
Kanske ska påpeka att efter ett samtal till Danmark hade jag inom 3 minuter reklamationspapper att hämta ut en ny komplett anläggning.
Bra på det sättet men borde väl bli billigare att skicka ut en gubbe som felsöker och fyller än bara byta.
Pratade med Jula och pumpen skall tillbaka till dom,sedan packar dom ner den och fraktas till Danmark. Efter detta packas och skickas den åter upp till mitt Jula (Skara) där den senare säljs till bra reducerat pris på outleten.
Och Svenska företag säger sig vara ledande på miljön ;)
Lärling på det här med pumpar....

Utloggad booza

  • Nöjd med Zibro / Qlima
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 164
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lärare, programmerare - nu pensionär
    • Makis Data
SV: Zibro Nr 2 med gasbrist
« Svar #2 skrivet: 21 januari 2014, 20:56:14 »
Intressant.. jag har ocksÃ¥ avverkat tvÃ¥ Zibro sen i somras. Men du har fÃ¥tt reklamationspapper pÃ¥ 3 minuter! Det var som tusan - jag har fÃ¥tt fylla i deras självkontrollsformulär med nÃ¥gra temp-tid-data, felbeskrivning och uppgift om vem som installerat pumpen (helst med kvitto). Inget av mina fel kunde tolkas som gasbrist har jag förstÃ¥tt efter vad jag lärt mig i detta utmärkta forum.  Morgonen efter mina mejl till Danmark har jag fÃ¥tt mina reklamationspapper. Ã…kt och bytt hos Jula, bara lite jobb innan att montera ner den gamla.. och sedan montera upp den nya..

Det är liten sannolikhet för det som hänt dig och mig - men den finns tydligen. Du har fått gasbrist, jag har fått två pumpar med andra fel. Att skicka ut en kyltekniker (skriv inte "gubbe" i detta forum).. skulle kosta betydligt mer än att låta rubbet åka till Danmark för undersökning. Jobbet att montera och demontera gör ju vi själva. Miljön.. ja så länge ett alternativ är så mycket billigare så blir det svårt att inte välja detta. Man är väl inte tillräckligt miljömedveten.

Så Jula i Skara har en Outlet för garantireparerade Zibro-pumpar.. intressant..

« Senast ändrad: 21 januari 2014, 23:20:47 av booza »
Trähus från 1942, 1 1/2 plan, 180 kvm. En värmepump är placerad i kök med alkov, ca 40 kvm. Den andra värmepumpen värmer ett arbetsrum. Öppnas alla dörrar så värms hela bottenvåningen upp.

Utloggad ediniolopez

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Zibro Nr 2 med gasbrist
« Svar #3 skrivet: 22 januari 2014, 08:10:56 »
Ja servicen på detta vis kan man säga att jag är jättenöjd med i allafall.
Dock känns det mer än tråkigt att behöva ställa sej åter igen att montera ner hela härligheten igen.
Som tur är så får man ju ett tillgodokvitto så "tvånget" att hämta ut just en pump föreligger ju inte direkt.
Lutar nog lite mer åt en märkespump för att slippa mera krångel med dessa nu.
Jo outleten är riktigt bra här i Skara. Vet inte hur andra Jula varuhus har det men här säljs så gott som hela sortimentet av reklamerade eller utgågna varor till riktigt bra priser.
Lärling på det här med pumpar....

Utloggad booza

  • Nöjd med Zibro / Qlima
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 164
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lärare, programmerare - nu pensionär
    • Makis Data
SV: Zibro Nr 2 med gasbrist
« Svar #4 skrivet: 23 januari 2014, 02:11:41 »
Tillgodokvitto.. bra, det har jag inte funderat på utan tagit min utbytespump. Vet inte just nu vad annat jag skulle kunna köpa för ca 7.000:- hos Jula i Örebro..

Outlet hos Jula finns tydligen hos vissa varuhus, närmast Örebro är Eskilstuna. Där borde finnas en möjlighet att köpa en Zibro för, säg 4000:- Genomgången och fixad på ett mer noggrant sätt än dom hinner på fabriken där våra "långvariga test" inte kan göras. Toppenprodukter nu! Köp en sådan på halva tillgodokvittot och resten får du se som ersättning för dina monteringstimmar!
Trähus från 1942, 1 1/2 plan, 180 kvm. En värmepump är placerad i kök med alkov, ca 40 kvm. Den andra värmepumpen värmer ett arbetsrum. Öppnas alla dörrar så värms hela bottenvåningen upp.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!