0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.htcab.com/images/global/Dynajet.pdfOtroliga tryck, hur kan man överhuvudtaget hålla en sån. Min ger max 180bar och det räcker för att blåsa sönder det mesta. Har man möjlighet att använda varmvatten är det ett stort plus. Jag har dieselvärmare i min och det är som natt å dag att jämföra med kallvatten, och det redan vid 70 °C.Så det rekomenderas, välj en som går att köra med varmvatten.
@joka du kan höra av dig om du vill ha något med lite knuff iVälj mellan 180 bar / 90 lpm kan nog toppa med 520 bar 30 lpm Men jag har dom nerställda till 450 ,, Cocacola
Joka vi kan väl göra filmen där cocacola tvättar din bil med 450 bar Det vore en FILM
Har en gammal högtryckstvätt av märket KEW Hobby (har även två nya Nilfisk som jag använder )Den är säkert 20 år gammal och har stått i många år.Testade den och den stog och pumpa luft en bra stund innan den började spruta vatten men sen la den bara av igen och är omöjlig att få till att spruta vatten igen Torkar de sönder innuti eller nåt tro Är väl aldrig ens värt att försöka ta isär den och ens kolla vad som kan vara felet på den Är väl enklast att bara köra den till tippen, eller Var ett jädrans tryck i den trots att den var så liten till storleken men det känns som just märket "Kew" inte är direkt kännt och lätt att få tag i delar till så det är värt besväret Ska till tippen sen så svara snabbt nu annars får den stå en månad till och ta plats i garaget
Här är lite bilder på Kew:en, samt mina två Nilfisk Nilfisken till vänster köpte jag senast
Den andra, en större 3-fas (!) Kränzle som jag norpade hos farsan får jag inte att fungera... Ger den ström och vatten, det hörs att den går men vattnet som kommer ut har bara marginellt högre tryck än det som kommer ur den med motorn av..Antar att något är fel. Kan förväxlade faser få den att gå baklänges och bete sig på det viset, eller är det bara att köra skiten på tippen? Chansade bara på fasledarna när jag monterade en passande handske till det gamla uttaget i källaren och orkade inte kolla mer på det sen.Känns ju som att det skulle kunna vara lite bättre blås i den annars.
Själv så har jag två tvättar i garaget.. Den ena, en liten gul Kärscher fick jag av en polare som i sin tur hade fått den av en polare som inte tyckte att den hade det tryck som den borde ha.Kopplar på vatten och ström, och sen brummar det i den och vattnet sprutar ut med betydligt större kraft än vad man normalt får från en vanlig trädgårdsslang. Ingen aning om den fungerar som den ska, men antar det? Funkar fin-fint till motortvätt m.m..Den andra, en större 3-fas (!) Kränzle som jag norpade hos farsan får jag inte att fungera... Ger den ström och vatten, det hörs att den går men vattnet som kommer ut har bara marginellt högre tryck än det som kommer ur den med motorn av..Antar att något är fel. Kan förväxlade faser få den att gå baklänges och bete sig på det viset, eller är det bara att köra skiten på tippen? Chansade bara på fasledarna när jag monterade en passande handske till det gamla uttaget i källaren och orkade inte kolla mer på det sen.Känns ju som att det skulle kunna vara lite bättre blås i den annars.
Det var precis så min Kärcher betedde sig när den kalkat ihop. Isärtagning, avkalkning av delar, nya tätningar, smörjning med armaturfett fixade det då.Man kunde få den att bygga tryck genom att envist trycka av och på på handtaget, eller ev trycka in och vänta läääänge.Tror inte det spelar nån roll vilket håll den snurrar åt.