Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VARNING Invest Pumpar- Köp EJ,billiga, men fungerar inte!  (läst 3170 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tunvik

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
 >:(     :-[        fiR:        fiR:       

Köp ingen pump från Invest, TradeImport, bara skit,ni får bara problem.

Företaget som säljer Invest pumpar har nu dessutom gått i konkurs, så nu står vi flera familjer utan fungerande pumpar och pengar.

Hoppas sånna här värdelösa försäljare försvinner från marknaden, och att de inte får starta om i ny regi för att lura ännu fler familjer att handla skit!

/Sundsvall (flera familjer i samma läge)

Inloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3886
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: VARNING Invest Pumpar- Köp EJ,billiga, men fungerar inte!
« Svar #1 skrivet: 04 mars 2011, 20:34:39 »
Ni köpte billigt.......visst visste ni det, eller?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad johnny2d

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 309
  • Karma +3/-0
Lyxfällan, byggfuskarna... Jag antar att värmepumpsfuskarna är nästa program att ta tag i. Visst är det skillnad på billiga grejjer och påkostade grejjer, men de billiga bör ju åtminstone fungera i sin grundkonstruktion. Häng ut dom och håll koll på vilket företag samma snubbar startar upp och häng ut dom igen, för det är andras pengar dom stjäl och det borde gå under bedrägeri, tycker jag iallafall.

Efter FOMAkuppen huvuddunk huvuddunk sÃ¥ har jag beställt en finfin bergvärmeanläggning som snart ska installeras.  studs studs

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
Tänk om man la ner lika mycket tid på att kolla upp företagen INNAN man handlade som man lägger ner på att trasha dom när man köpt en skitmaskin till halva priset av en likvärdig finmaskin och ändå blir förvånad att den inte presterar...
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
Det har aldrig funnits ett företag inregistrerat hos Bolagsverket med namnet Investliving.........
  
Ska bli intressant och se hur Jula m.fl agerar då Trendgubbarna ordnade med ensamrätt för Skandinavien och manövrerade ut Greven, som bara fick sälja reservdelar, dom försökte få med greven - han vägrade ha med dom att göra, och det kan många idag vara tacksamma för då det bara är han som numera hjälper strandsatta f.d kunder.

Däremot kan ni ju kolla lite mer på Panagora Room AB, som är firmatecknare av websidan invest......
Och om ni lusläser FomatrÃ¥darna fÃ¥r ni lite tips pÃ¥ hur det gick till när vissa mixtrade med  t.ex tullklareringen och moms, om jag minns rätt sÃ¥ är preskribtionstiden mellan 3-5 Ã¥r vid sÃ¥dana äventyr....
« Senast ändrad: 05 mars 2011, 22:28:02 av Art Deco »
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Blaser

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ystad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Tänk om man la ner lika mycket tid på att kolla upp företagen INNAN man handlade som man lägger ner på att trasha dom när man köpt en skitmaskin till halva priset av en likvärdig finmaskin och ändå blir förvånad att den inte presterar...

Ja det är sÃ¥ sant. Känns lite som när man sitter pÃ¥ olika "jaktforum" och folk klagar pÃ¥ att deras kikarsiktensikten inte är skottfasta lr inte gÃ¥r att skjuta in ordentligt. Det gÃ¥r INTE att producera kvalitet billigt, det spelar INGEN roll om det är skor, kikarsikten lr värmepumpar. FrÃ¥gan är ju bara om folk ngn gÃ¥ng ska lära sig detta,,,,,,,,,,,, nä troligtvis inte och tomten finns ju oxÃ¥  tomte::
1 1/2 plans lerhus i södra Skåne byggt 1700 ngt, tvåglas fönster ca 150 m2 bo yta +15 m2 bi yta som värms till 10. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008 och EKHWS 300 A3Z2 VV. Innegivare Frico TFD 12. Panasonic XE9-EKE numera för kylning och när jag känner mig lite halvfrusen efter att ha varit ute och jagat en hel dag.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!