Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Oljepanna + 2 x inverter (bruksvattnet)  (läst 1055 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grogg

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Oljepanna + 2 x inverter (bruksvattnet)
« skrivet: 02 december 2008, 13:49:30 »
Hejsan,

Har precis installerat 2 luft/vatten inverter pumppar (5,5 - 9,9kWh) som jag laddar 2 x 500ltr + 1 x 700ltrs vattentankar med. Genom ventildjungeln kan jag köra i olika möjligheter tex 1 pump mot 2 tankar, 2 pumpar mot varsin tank osv. och för tillfället använder jag bara 1 pump. Det förvärmda vattnet ca: 45-50ºC kör jag sedan till radiatorerna genom min gamla oljepanna. Så långt fungerar allt väl men problemet uppstår med brusvattnet när jag vill stänga av oljepannan. Iden var att jag bara hettar upp bruksvatten slingan/behållaren 1 gång i veckan men nu har jag 220 liter mantelvatten i oljepannan som givetvis svalnar när jag stänger av brännaren och utan genomflöde blir även bruksvattnet kallt. Är det möjligt att värma upp mantelvattnet i pannan med förvärmt vatten från radiator sidan eller hur skall jag lättast lösa problemet.

Mvh
Grogg

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!