Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Äntligen igÃ¥ng  (läst 1595 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad overlander

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1284
  • Karma +5/-1
  • Kön: Man
  • Det finns lösningar för allt!!
Äntligen igång
« skrivet: 10 oktober 2006, 22:04:04 »
Nu är 1320 igånkörd så nu återstår bara injustering av allt äntligen lite värme!
Nibe 1320-20 500l borö vp tank med solslinga (2x112m borrhÃ¥l)+ 400m markslinga  hus 315 m2 +100 m2 garage varav 40 garage 60 lägenhet totalt uppvärmd yta 415 m2. 60 x rör frÃ¥n sfinx.

Utloggad Digital

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 773
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jobbar med service av värmepumpar..
SV: Äntligen igång
« Svar #1 skrivet: 11 oktober 2006, 19:20:17 »
Nu är 1320 igånkörd så nu återstår bara injustering av allt äntligen lite värme!
Himla kul går den fint??
Kärringen mot strömmen...
Har ingen värmepump då jag bor i lägenhet.... :-(

"Så länge min chef låtsas som om jag har mycket lön,
låtsas jag som om att jag har mycket arbete".

Utloggad overlander

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1284
  • Karma +5/-1
  • Kön: Man
  • Det finns lösningar för allt!!
SV: Äntligen igång
« Svar #2 skrivet: 11 oktober 2006, 19:48:51 »
Ja tyst och mjukt enda bekymret var vid igÃ¥ngkörningen när jag körde ext styrning pÃ¥ modul a med cirkpumpen i intermittent drift sÃ¥ startade inte pumpen sÃ¥ den gick upp och löste pÃ¥ hp körde en gÃ¥ng till pÃ¥ kontinuerlig och dÃ¥ gick det. Sen när körde i kombidrift med cp i intermittent dÃ¥ gick det felfritt. sen stämmde inte signalen pÃ¥ vxl ventilen x6:6 gav 230 vid värme  och x6:7 vid vv prod Sc:,h sen gjorde jag en liten tabbe själv och vände backventilen Ã¥t fel hÃ¥ll pÃ¥ köldbäraren (blir lätt sÃ¥ vid arbete kring midnatt).
Nibe 1320-20 500l borö vp tank med solslinga (2x112m borrhÃ¥l)+ 400m markslinga  hus 315 m2 +100 m2 garage varav 40 garage 60 lägenhet totalt uppvärmd yta 415 m2. 60 x rör frÃ¥n sfinx.

Utloggad Digital

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 773
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jobbar med service av värmepumpar..
SV: Äntligen igång
« Svar #3 skrivet: 11 oktober 2006, 22:06:09 »
Ja tyst och mjukt enda bekymret var vid igÃ¥ngkörningen när jag körde ext styrning pÃ¥ modul a med cirkpumpen i intermittent drift sÃ¥ startade inte pumpen sÃ¥ den gick upp och löste pÃ¥ hp körde en gÃ¥ng till pÃ¥ kontinuerlig och dÃ¥ gick det. Sen när körde i kombidrift med cp i intermittent dÃ¥ gick det felfritt. sen stämmde inte signalen pÃ¥ vxl ventilen x6:6 gav 230 vid värme  och x6:7 vid vv prod Sc:,h sen gjorde jag en liten tabbe själv och vände backventilen Ã¥t fel hÃ¥ll pÃ¥ köldbäraren (blir lätt sÃ¥ vid arbete kring midnatt).

Bra att du fick igång allt till slut.. trots lite bekymmer... natt arbete brukar jävlas.
Kärringen mot strömmen...
Har ingen värmepump då jag bor i lägenhet.... :-(

"Så länge min chef låtsas som om jag har mycket lön,
låtsas jag som om att jag har mycket arbete".

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!