Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Driftstörning ?  (läst 1335 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lagoro

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
Driftstörning ?
« skrivet: 12 december 2007, 21:36:48 »
Jag var just nere i pannrummet för att kolla att allt var som det skulle. Vilket det inte var:
VP´n är tyst, displayen visar "Inget värmebehov". Men jag råkar se att lampan för tillskott lyser, och hör det typiska knäppandet inifrån. När jag väljer "visa temperaturer" så ser jag att den jobbar sig upp mot en stopp-temp, snarare än ner mot en start-temp.
Inga larm på loggen.
Ute är det kallt (-18) .
Var är detta för läge ?
Sedan april -06 ägare till: IVT C7 sjövärme, 8 kretsars golvvärme med resp rumstermostat plus 2 kretsar i källaren reglerade med varsitt termostatvred. Installerat 99/00, när huset renoverades/nybyggdes (ligger i Sundsvallstrakten, cirka 160kvm i 1.5 plan plus 60kvm i källare).Sedan nov. -06: Innegivare.

Utloggad UMH

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 138
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Driftstörning ?
« Svar #1 skrivet: 12 december 2007, 21:42:39 »
Legionellahöjning kanske?
Bergvärme 170m, 220m2 villa + 27m2 garage.

Utloggad lagoro

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
SV: Driftstörning ?
« Svar #2 skrivet: 12 december 2007, 22:03:53 »
Nej, jag har ingen sådan. Och det var värmeproduktion som pågick.
Hur som helst: Jag stängde av VP´n i cirka en kvart, startade igen. Kompressorn gick igång, och efter några sekunder även tillskottet. Stopptempen nåddes tämligen snabbt, varefter VP´n stängde av som den skulle.
Hoppas det var en engångshändelse...
Sedan april -06 ägare till: IVT C7 sjövärme, 8 kretsars golvvärme med resp rumstermostat plus 2 kretsar i källaren reglerade med varsitt termostatvred. Installerat 99/00, när huset renoverades/nybyggdes (ligger i Sundsvallstrakten, cirka 160kvm i 1.5 plan plus 60kvm i källare).Sedan nov. -06: Innegivare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!