Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Alla returledningar stängda utom en och ändÃ¥ flödar tvÃ¥ stigarledningar  (läst 1414 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vedkubbe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 88
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Alla returledningar stängda utom en och ändå flödar två stigarledningar?

Jag håller på och kartlägger var golvslingorna är med hjälp av värmekamera. Hitintills har alltid enbart en stigarledningar varit varm, flödande, när alla utom en returledningar är öppen?
Nu vart de två stigarledningar på en retur?
Är det problem? Också olika färg stigarledningar?
Och lite vatten i insexhålet på båda returledningar?

Utloggad tc75

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Det är strypventiler tätar inte mot sätet

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
Hur lång tid efteråt tog du bilden, det kan ju fortfarande ha funnits värme kvar efter du stängt av?

Det är inte ovanligt att du kan ha lite vatten där insexskruven är, men inget att bry sig om, men se till att du inte glömmer skruva tilbaka locket.

Hur funkar värmekamran, vilken modell är det, funderar på att skaffa en själv kanske?
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad Vedkubbe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 88
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ja det var nog som du säger att jag inte väntat tillräckligt med temperaturen.

Modellen heter flir one gen 2. Till mobilen väldigt behändig. Problemet är att tillverkaren listade ut att den var för bra så nu med ny versionen gen 3 så har de sänkt kvaliten... och lite priset. Och istället har de en ännu dyrare som heter PRO. .. riktigt synd för gen 2 fungerar. Jag har justerat alla golvslingorna. De var inte märkta och felinställda och vissa avstängda.

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
Okej,
tack för informationen, skall fundera lite mer på värmekamera, de är ju inte billiga precis, men för golvvärme slingor funkar en ir termometer, men det är ju inte där jag tänkt mig använda värmekameran...
« Senast ändrad: 18 december 2017, 08:01:02 av Abuquir »
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

Utloggad Vedkubbe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 88
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
3000 kostade den ungefär har jag för mig

Utloggad Abuquir

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 746
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Olje letare worldwide
Som sagt, det är ju inte billigt...  :-\
Nybyggt hus sedan 2004. 30 cm isolering i golv, 28.5 i väggarna och 50 cm i tak. Uppvärmning med Comfortzone CE50 och vattenburen Kakel ugn. Årsförbrukning ca: 18000 KWh el. Bor mellan Göteborg och Borås. Vi är 4 personer i hushållet.
Solfångare 8 KW, Solar edge växelriktare (2018-10-15)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!