Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Duo 8 problem med El patron  (läst 6043 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad erikskenne

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Duo 8 problem med El patron
« Svar #15 skrivet: 20 augusti 2017, 23:46:57 »
Hej Fredrik

Tack för ditt svar, det låter logiskt skall kolla upp detta med en gång. Fattar bara inte hur dessa små
mikrorelä klarar den höga spänningen. ::)

Utloggad erikskenne

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Duo 8 problem med El patron
« Svar #16 skrivet: 25 augusti 2017, 21:18:36 »
Efter lång o gedigen felsökning och flera dead ends så fann jag äntligen problemet, Nollan hade fåt kontakt
med fas inne i en plintbox, trodde detta var en omöjlighet innan jag sÃ¥g det. Efter byte av plintbox sÃ¥ är problemet borta. Det absolut sista stället jag kunde tänka mig. Man skulle kunna säga att jag började felsöka i fel ände. Trots att jag började mäta huvudmatningen in bÃ¥de mellan faser och faser till jord blev jag lurad,det läckte allt för lite för jag skulle upptäcka det kanske skulle kunna kalla det för slarv. Allt fungerar som det skall nu, Kostnad för rep av display och problemet med ovanstÃ¥ende 200kr plus huvudvärk o svett  :) :) Jag har lärt mig väldigt mycket genom att läsa pÃ¥ detta forum,ovärderligt faktiskt. Thermian har stÃ¥tt o gÃ¥tt i snart 13Ã¥r utan nÃ¥gra problem nu efter lite omvÃ¥rdnad funkar den nog ett par Ã¥r till. Gott betyg Ã¥t Thermia skulle jag säga. tummenupp 8)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!