Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilen växelventil är pÃ¥litligast? MÃ¥ste byta.  (läst 1298 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lars

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 304
  • Karma +0/-0
Efter 9 Ã¥r och uppskattningsvis 30000 tillslag pÃ¥ min IVT HTplus 17 krÃ¥nglar växelventilen.  Där en blÃ¥ tillverkad i Italien " Mut meccanica" (Honeywell-variant?)
Art: 7.01300181. Det genereras radiatorvatten i stället för varmvatten. Jag tog loss den blÃ¥ delen. Ventilkäglan löper lätt och fint. Men den dras inte i läge.  Jag kan trycka in den i läge och dÃ¥ fungerar  varmvatten produktionen.  SÃ¥ jag jobbar som växelventil idag.  Lömpligast byta eller hur?  Vilket fabrikat är pÃ¥litligast?  RÃ¥d önskas om det nu finns nÃ¥gon skillnad mellan fabrikaten.
NÃ¥gon som vet var man köper en växelventil pÃ¥ en söndag i Stockholm? Den sitter i ett mindre hyreshus och hyresgästerna älskar varmvatten. Jag kan förstÃ¥s  fortsätta vara växelventil själv tills mÃ¥ndag morgon. ( Jag fÃ¥r väl drömma tillbaka till mina gamla Thermia Duo 12 som ej hade nÃ¥gon växelventil).

Utloggad Remo

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Värmland
  • Antal inlägg: 1084
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Vilen växelventil är pålitligast? Måste byta.
« Svar #1 skrivet: 07 april 2013, 12:18:16 »
LK Armatur är en bättre alternativ som även IVT använder idag
men tyvärr kan inte säga var man kan få den på söndag för sök ringa Nila?

http://www.lkarmatur.se/sv/LK-Armatur/Produktkatalog-Core/Komponenter-for-varmesystem/Vaxelventiler--Shuntventiler/

http://home.koping.net/nila/webb/tillbehor/motorventilEMV110.pdf
« Senast ändrad: 07 april 2013, 12:22:13 av Remo »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!