Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Diplomat i delar  (läst 1289 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brandx

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Diplomat i delar
« skrivet: 21 september 2015, 21:47:33 »
Jag är en sÃ¥n där person som gilla ha vinterpyssel.. Jag har införskaffa en, som rör mokaren sa, thermia diplomat 12... Lite lätt rökskadad.. Tre Ã¥r gammal.... Mitt pris = gratis... Den hamnade i ett brand men har inga inreskador... Styrpanelen fungerar nog ej.. DÃ¥ den är lite rinnande... Jag fÃ¥tt den utan skal och i tvÃ¥ delar... Enligt rörmokaren fungara den... Min uppgift är att bevisa att han har rätt  a:gl ... Jag hÃ¥ller pÃ¥ med elektronik pÃ¥ dagarna men behöver er hjälpa med lite saker... Typ en tekniskt beskrivning av vad alla komponenter är... Typ tryckvakter, kompressorstyrning osv osv.. Jag mÃ¥ste testa alla delar innan jag ge mig pÃ¥ en start..

Varför undra ni? För jag verka ha för mycket tid över och gilla pyssel... Inte sÃ¥nt där med färg o papper o sax o sÃ¥nt, men riktiga prylar som styrningar och elektronik.. Det är grejer det... Jag har som ni kanske gissat, mÃ¥nga olika värme system. Varför? För att jag kan...  ::) jag har frÃ¥nluftvärme, vedpanna, solvärme och bergvärme(dock trasigt) där av möjligheten.

Så om ni har några tekniskamanualer eller så, så är jag sugen på läsa...
Nibe Fighter 410, Thermia Duo 12, Samt solvärme..

Utloggad Hjopek

  • Knappt
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 576
  • Karma +0/-0
Thermia Optimum 12 med 2x300 i åker. Hus från 1880(?) 300 kvm inkl källare. Tilläggsisolerat. Tagit bort vedpanna sep -14. Installerat Thermia Link + termostater september 2011. Bytt ut de flesta panelradiatorerna mot Duplex fr
Lenhovda radiatorfabrik i Småland. Ingen golvvärme utom hösten 2015 kök 32m2.
Tot förbrukning med gamla 2-glas fönster, 2015 apr bytt till energiglas+argon i gamla bågarna u-värde 1,1:
Solceller monterade 18-11-23, 33 st som ger 10,56 kW.

2010-15618  2011-14789  2012-13672  2013-12601 2014-11921 2015-12175 2016-10908 2017-11549

Utloggad brandx

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Diplomat i delar
« Svar #2 skrivet: 24 september 2015, 22:53:02 »
Tyvärr är den isärplockat i tre delar (nedre del, tank, el panelen) Finns det några dokument med hur allt ska kopplas in? Jag ser att styrpanelens ut/ingångar är numrerade.

En annan fråga... vad ska det vara för utomhus temp modul?
Nibe Fighter 410, Thermia Duo 12, Samt solvärme..

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 377
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!