Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Stänga av vattnet - kan jag ändÃ¥ köra NIbe 1230?  (läst 1244 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morty76

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Hej!

Jag ska stänga av vattentillförseln i min fastighet men vill ha värmen gående ändå.
Finns det någon risk med att göra detta när man har en NIBE 1230 Fighter?
Måste jag göra någon speciell inställning, stänga av tappvattenvärmaren eller dylikt. Kan inte hitta detta i manualen?
Tacksam för hjälp!

MÃ¥rten

Inloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29385
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Stänga av vattnet - kan jag ändå köra NIbe 1230?
« Svar #1 skrivet: 03 oktober 2010, 13:33:15 »
Inga problem alls, men rör inte påfyllningskranen till radiatorsystemet (det ska normalt vara en backventil, men man vet aldrig).
Du behöver inte stänga värmning av varmvattenberedaren, den kan inte tömmas på tappvatten eftersom anslutningarna är uppåt.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!