Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med Air Swingen  (läst 2253 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ALVESTA

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
Problem med Air Swingen
« skrivet: 14 september 2009, 07:53:29 »
Jag har problem med Auto lägget för Air swingen, fungera att ställa den manuelt men kör jag på auto lägget bytter den inte position, vad kan detta beror på.
Har fungerat tidigare, har detta något med inställning att göra eller tempen ut.... ?

tacksam för hjälp...

Utloggad kjell62

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna Falun
  • Antal inlägg: 1214
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Problem med Air Swingen
« Svar #1 skrivet: 14 september 2009, 08:30:40 »
Jag har problem med Auto lägget för Air swingen, fungera att ställa den manuelt men kör jag på auto lägget bytter den inte position, vad kan detta beror på.
Har fungerat tidigare, har detta något med inställning att göra eller tempen ut.... ?

tacksam för hjälp...


hej
är det svingen upp & ner
så är den temp beroende på nått konstigt vis
svingen höger & V sÃ¥  ska den gÃ¥ fram & tillbaka
hela tiden vid auto
kjell  *vinkar*
Mitsubishi FH35 + Panasonic E 12-DKE + TE 9
 Hus ca 150 m2 + källare 150 m2 
 
 NIBE 2025-6
 Garage 50 m2 en NE-12 LKE
 Sommarstugan E 9 ckp

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Problem med Air Swingen
« Svar #2 skrivet: 14 september 2009, 09:05:36 »
Svingen upp och ner går endast att ställa i fast läge utåt, om man använder den i HEAT läge kommer den alltid att ställa sig nedåt när den producerar värme. När tempen är uppnådd kommer den peka rakt fram i automatläget, vid fast inställning kommer den inte ställa sig rakt ut !!
Detta gäller i alla fall om det inte är dom senaste JKE maskinerna då jag int ehunnit kolla dom.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ALVESTA

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
SV: Problem med Air Swingen
« Svar #3 skrivet: 14 september 2009, 09:17:50 »
Tack för hjälpen, jag har den i lägge heat, och problemet var att den inte röde sig upp ocn ner, men som ni svarade så ska den inte göra detta om man har den i detta lägge...

trodde nämligen att åskan på något viss tagit den.....

tack

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!