Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Optima 7 kW + 290 A/W  (läst 1096 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan S

  • Gäst
Johan S
Optima 7 kW + 290 A/W
« skrivet: 24 januari 2005, 12:27:41 »
Hej
Intstallerade optima 7 kW + 290 A/W (IVT) i oktober.
Jag har märkt att varmvattnet snabbt tar slut vid +2 grader, blir bättre vid ca -2 igen. Jag misstänker att styrningen Rego 800, inte fixar övergången mellan icke tillskott och tillskott så bra. Vad tror ni? Har någon något bra tips som kan fixa detta innan frun blir helt vansinnig?

/ Johan  8)

Utloggad Marre

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-0
Re:Optima 7 kW + 290 A/W
« Svar #1 skrivet: 26 januari 2005, 21:54:07 »
Spetsberedare.Att trixa med tillskottet sÃ¥ den kliver in tidigare ger bara som resultat att  vp stoppar pÃ¥ för hög returtemp vid lägre framledningstemperaturer.Bättre dÃ¥ med en spetsberedare pÃ¥ vv än att fÃ¥ en "elpannedrift" med 290:in. Jag är dock dÃ¥ligt pÃ¥läst pÃ¥ Rego 800 men vet att pÃ¥ gamla styrningen med CL300 styrnigen sÃ¥ är varmvattenberednigen hÃ¥rfint inställd typ46-47grader för att inte vp skulle dra pÃ¥ sig HP-larm eller stoppa för hög returtemp. Haru stort vvbehov typ stort badkar kan det bli svÃ¥rt att lösa "tantens" behov.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!