Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥nluftvärmepump DVI AWW204?  (läst 1886 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skorsten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
Frånluftvärmepump DVI AWW204?
« skrivet: 12 september 2004, 16:07:32 »
Har en CTC 104 med LVA1
Installerat 1987 men nu är den pÃ¥ väg att haverera sÃ¥ den mÃ¥ste bytas ut har titta pÃ¥ NIBES FIGHTER 200P som passar elektriskt men som inte passar med ventilationsrören efersom LVA1 gÃ¥r 140mm in över pannan och frÃ¥nluftröret sitter mitt för tilluftkanalen pÃ¥ LVA1 Även om jag flyttar LVA1 140mm Ã¥t sidan. Har även tittat pÃ¥ IVT 590 som skulle kunna passa med luftkanalerna om jag flyttar LVA1 men som jag ej vet om den kan kopplas elektrisk till LVA1 har ringt och frÃ¥gat IVT  men ej fÃ¥tt nÃ¥got svar?. Har även hittat en dansk panna DVI AWW204 som passar bÃ¥de elektrisk och lufkanalerna utan att göra nÃ¥gonting men törs man köpa den vet ej sÃ¥ mycke om den firman.Deras webadress är http://www.dvi-nibe.dk/.
Någon som vet något om den. Eller finns det andra alternativ? ???

Utloggad tiab

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Frånluftvärmepump DVI AWW204?
« Svar #1 skrivet: 23 september 2004, 20:08:27 »
Har själv samma konfiguration som du, dvs Master 104 + LVA-1E - insatt 1987
Har tittat på olika alternativ, men fastnar nog för en Nibe 360, och behåller LVA-1E tills vidare. Annars lär man kunna ersätta LVA:n med en Alig-manick, men den är inte direkt utbytbar
Du kan även titta på Stiebel-Eltrons produkter LWA 203/303 som ersättning för Master 104

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!