Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Larm Givare Värmepump  (läst 4359 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
Larm Givare Värmepump
« skrivet: 23 september 2009, 09:59:57 »
Hej,
Har en 8,5 EcoHeat v3, 2 år gammal. Har fått larm på displayen "Larm givare Värmepump".
Är det den givaren som sitter i tanken?

Till saken hör att jag för ett år sedan (garanti)bytte denna givare då den gav instabila värden varefter den var stabil igen.
Nu under sommaren så har givaren återigen börjat ge instabila mätvärden och nu ger alltså pumpen Larm om den givaren.

Finns det kända kvalitetsproblem med CTCs givare? Det blir ingen direkt lönsamhet med en VP om man måste byta givare en gång om året, misstänker att denna gång så blir det inget grantibyte.... :(
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

Utloggad nyland

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östersund
  • Antal inlägg: 73
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Larm Givare Värmepump
« Svar #1 skrivet: 26 september 2009, 10:18:05 »
Som vanligt kan allt gå sönder... ingen aning om det är vanligt, men givarn borde inte vara så dyr...
Och det är inga problem att byta ;)
CTC Ecoheat 10,5_v3.ca 750m slang
Timmerhus ca 220 kvm  utanför Östersund

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Larm Givare Värmepump
« Svar #2 skrivet: 26 september 2009, 10:27:16 »
kontakta din installatör han fixar nog en givare gratis annars messar du mig så ska jag se till att du får en.......

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
SV: Larm Givare Värmepump
« Svar #3 skrivet: 28 september 2009, 13:43:03 »
Nisse-Gurra,
Tack för erbjudandet, ska kontakta min installatör eller CTC o se vad se säger. Annars kanske jag hör av mig till dig... :)

Vad är det för givare som sitter i systemet, specialgjorda som bara finns hos CTC eller går de att hitta på "marknaden"?
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
SV: Larm Givare Värmepump
« Svar #4 skrivet: 02 november 2009, 14:18:50 »
Att få tag på installatören som installerade min pump för två år sedan var inte så lätt, inga svar på telefonmeddelanden trots upprepade påringningar. Men det kanske inte är så intressant för dem att göra service på sina installationer, ger inga $$$$.... fiR:
Är nästan lockad att namnge dem är men då blir man väl stämd för förtal.

SÃ¥ jag ringde CTC eftermarknad istället, de skickade direkt en ny givare som jag fick med posten dagen efter. En smal sak att byta givaren och var var pumpen frisk igen. Kudos CTC!  Thumbsup
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!