Skrivet av: JonasE
« skrivet: 03 november 2004, 07:53:58 »IVT är en av dom som fått lämna offert hos mig, men allvarligt, deras inställning till att ta hand om kunder som fått sin vp havererade pga konstrutionsfel gör antagligen att dom hamnar i soppåsen!
Service, garanti och support borde ju vara en av dom viktigaste aspekterna när man investerar i en vp!
Nibe gjorde en klart snyggare manöver...
– Nibe AB har omkonstruerat sina maskiner och undanröjt felet. Samtidigt möter man villaägarna på halva vägen genom att betala för en ny kompressor, medan de boende själva får stå för installationskostnaden, säger byggtekniske chefen Karl-Eric Larsson på Folksam.
– IVT, som numera äger varumärkena Elektro Standard och Autoterm, har däremot i motsvarande situation vägrat att betala något alls. Samtidigt innebär kompressorsbytet i deras maskiner att det utsläppsfria köldmediet byts ut mot ett annat, som bidrar till att öka växthuseffekten, säger Karl-Eric Larsson. Ett försäljningsargument för dessa pumpar som nu drabbats av kompressorhaverier har varit deras miljövänlighet.
IVT tar verkligen hand om sina kunder...
Mvh
//JonasE
Service, garanti och support borde ju vara en av dom viktigaste aspekterna när man investerar i en vp!
Nibe gjorde en klart snyggare manöver...
– Nibe AB har omkonstruerat sina maskiner och undanröjt felet. Samtidigt möter man villaägarna på halva vägen genom att betala för en ny kompressor, medan de boende själva får stå för installationskostnaden, säger byggtekniske chefen Karl-Eric Larsson på Folksam.
– IVT, som numera äger varumärkena Elektro Standard och Autoterm, har däremot i motsvarande situation vägrat att betala något alls. Samtidigt innebär kompressorsbytet i deras maskiner att det utsläppsfria köldmediet byts ut mot ett annat, som bidrar till att öka växthuseffekten, säger Karl-Eric Larsson. Ett försäljningsargument för dessa pumpar som nu drabbats av kompressorhaverier har varit deras miljövänlighet.
IVT tar verkligen hand om sina kunder...
Mvh
//JonasE