Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: är det mycket krÃ¥ngel?  (läst 1469 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad skånebo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
är det mycket krångel?
« skrivet: 08 oktober 2006, 19:48:51 »
Hej
När man é inne på detta forum är det kanske inte så konstigt att man får uppfattningen av att det är mycket meck med V/L och att man måste vara händig för att få anläggningen att fungera smärtfritt. Är det så? Hade varit intressant med sammanställning på vanligaste problem och om det krävs proffskunskap för att lösa dom?
tegelhus  byggÃ¥r 1926+1970. 1,5plan 126kvm+ källare(18grader) 100kvm. Nu olja -förbrukn. 3,5 kubik. Stora gammeldags element+ 70 tals. tvÃ¥rörs, framledning högtemperatur. 4 pers.

Utloggad mikaelanderlund

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmö
  • Antal inlägg: 237
  • Karma +0/-0
SV: är det mycket krångel?
« Svar #1 skrivet: 08 oktober 2006, 21:12:56 »
Hej,

Jag har en IVT pump och jag har inga problem och meckar inte. Därimot är jag intresserad av min pump och har därför många frågor och saker jag undrar över.

Mikael

Utloggad grolim

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 493
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: är det mycket krångel?
« Svar #2 skrivet: 09 oktober 2006, 00:32:17 »
Om man läser i de andra ämnena som finns i detta forum (berg, mark, sjö?, luft/vatten, luft/luft) sÃ¥ verkar det som om det är ung. lika mycket "meck" oavsett vad man väljer som värmekälla. Man kan, om man inte bryr sig, lÃ¥ta installera sin pump och vara nöjd med den inställning som montören utför vid installationen, eller sÃ¥ kan man sätta sig in i vad de olika parametrarna är till för  :o och därmed försöka krama ur lite mer vinst ur den surt förvärvade "saken". Valet är ditt och händigheten kommer pÃ¥ köpet sÃ¥ att säga, ju mer man lär sig desto... >:D

// Grolim
« Senast ändrad: 09 oktober 2006, 00:35:24 av grolim »
CTC Totalpanna + ECOLOGIC + ECOAIR 5,9
135 m2 boyta (+20°), 68 m2 uppvärmd biyta (+20°), Radhus - ytterkåk NNO byggt 1970, Norra Dalsland. Gjorde åt med 24 325 kWh/år innan, nu endast 13 228 kWh/år inkl. HH-El.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!