Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Alla som köper värmepump...  (läst 1135 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mic

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Alla som köper värmepump...
« skrivet: 11 juni 2005, 10:59:54 »
Många som köper värmepump idag stirrar sig blinda på priset på en ny VP anläggning. Är synd om folk som tar vissa firmor p.g.a att dom ser att dom kan spara 5000-10000 och ta en halvtaskig rörfirma istället för en firma som är lite mer seriös. Har man kontoret på fickan så kan man så klart ha billigare priser medans firmor som har butiker måste ju ha andra priser så klart för att kunna betala för dessa och dom anställda där. Men den dagen det börjar strula då ångar man sig nog att man inte tog den firman med buitk, dit det är lätt att vända sig för att få hjälp. Visst finns det stora firmor som inte sköter sig också men i långa loppet så är det nog skönt att kunna vända sig till nån enkelt och smidigt. Att bara se till billigaste priset kan ju kosta både mer pengar, man får en dåligt utförd installation, menar lägger man ut 120 000 så vill man ju att det ska se snyggt ut också. Har sett skräckexempel på installationer som bara kastats in för att jobbet inte får ta för många timmar p.g.a att man räknat hem det med en billig installationskostnad.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Alla som köper värmepump...
« Svar #1 skrivet: 11 juni 2005, 14:53:50 »
Å andra sidan finns det inget som säger att man inte får en väl så bra installation av ett enmansföretag utan butik.

Reklamationer är alltid ett problem, oavsett det finns butik eller ej, det är i varje fall mina erfarenheter.

Goda referenser och "egenkontroll" är det bästa sättet att någorlunda garantera en bra installation, vare sig det gäller större firmor eller enmans/fåmansföretag.

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 637
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!