Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Megahaveri Nibe Fighter 1110-13  (läst 8246 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Keld

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BorÃ¥s
  • Antal inlägg: 332
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Say WHAT??
    • keld.eu
SV: Megahaveri Nibe Fighter 1110-13
« Svar #15 skrivet: 30 januari 2007, 01:12:09 »
Vad jag förstår så går du skadefri ur detta o det är ju bra. Men vad jag inte förstår är varför försäkringsbolaget vill ha två självrisker, det tycker jag låter som ett sätt att flytta över "förlusten" på ett annat bolag.
160m hÃ¥l artesiskt 2m till berg.  Nibe 1230-8. 300 liter volymtank med mittuttag.

Utloggad jnorback

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Bättre och bättre för var dag.
SV: Megahaveri Nibe Fighter 1110-13
« Svar #16 skrivet: 30 januari 2007, 11:35:57 »
Vad jag förstår så går du skadefri ur detta o det är ju bra. Men vad jag inte förstår är varför försäkringsbolaget vill ha två självrisker, det tycker jag låter som ett sätt att flytta över "förlusten" på ett annat bolag.

Spontant kände jag likadant, men det blir trots allt inte mer än 1200 som flyttas över och ett visst fog för deras resonemang om att alla dessa komponeneter inte kan ha gått sönder vid samma skadetillfälle, finner även jag. Om jag skall vara helt ärlig.

Jag tror t ex att motorskyddet har varit kass länge.
 
Nibe Fighter 1110(13,5kW) med två markkollektorslingor om 400m vardera. 270kvm tegelstomme. Drar MYCKET värme. 3300 timmar och 6800 starter om året.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!