Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: varmepump.biz  (läst 3811 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matte.L

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme
varmepump.biz
« skrivet: 19 mars 2005, 14:02:20 »
Hej!
Är det fler som haft problem med varmepump.biz? Själv är jag riktigt arg på dem fiR:
Jag beställde en cTc Ecoair och detskulle kosta 31 200:- enligt deras hemsida. Jag fick ett mejl från dem där de skrev att ordern var bekräftad och att en kille på firman skulle ringa cirka tre dagar efter om betalningssätt. Men ingen hörde av sig. Efter tio dagar ringde jag upp dem själv. När jag pratade med dem hade priset helt plötsligt stigit. Han jag pratade med på varmepump.biz visste inte själv hur mycket det skulle kosta  huvuddunk
Jag blev förbannad och avbeställde köpet.
Är det någon annan som haft problem med dem?
Själv kommer jag aldrig att handla av dem. De har förlorat en kund.
65+60 CTC-ECOEL.Ev.Luft-vattenvärmepump.Yrke.Elektriker

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: varmepump.biz
« Svar #1 skrivet: 19 mars 2005, 14:14:11 »
Jag köpte min Nibe SMO + växelventil+Motorshunt av dem. Det var inga problem. Det enda var att de som skulle leverera sakerna " kanske Nibe " hade problem att få fram sakerna i tid och därmed strulade det med besked om leverans.

Annars pris mässigt anser jag att de är justa.  Smo pris var billigare än fläktkonvektorn som köptes ac CITCOP.
Citcop la pÃ¥ extra frakt  (595:- + moms) men det gjorde ej Värmepump.biz (frakt 0.00 kr).

Jag blev uppringd samma vecka som jag beställde mitt.
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad PerF

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Gotland!
  • Antal inlägg: 1132
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • No more oil!
SV: varmepump.biz
« Svar #2 skrivet: 19 mars 2005, 15:05:54 »
Hej!
Är det fler som haft problem med varmepump.biz? Själv är jag riktigt arg på dem fiR:
Jag beställde en cTc Ecoair och detskulle kosta 31 200:- enligt deras hemsida. Jag fick ett mejl frÃ¥n dem där de skrev att ordern var bekräftad och att en kille pÃ¥ firman skulle ringa cirka tre dagar efter om betalningssätt. Men ingen hörde av sig. Efter tio dagar ringde jag upp dem själv. När jag pratade med dem hade priset helt plötsligt stigit. Han jag pratade med pÃ¥ varmepump.biz visste inte själv hur mycket det skulle kosta  huvuddunk
Jag blev förbannad och avbeställde köpet.
Är det någon annan som haft problem med dem?
Själv kommer jag aldrig att handla av dem. De har förlorat en kund.

Vad jag förstått så har/kommer CTC med en prishöjning på sina pumpar. Uppenbarligen så mycket att det lönade sig att köpa grejorna nu om man ska installera i höst. Har inget datum för höjningen men min svägerska och hennes man kommer att ha pumpen och elpannan stående i källaren tills i september då dom får den installerad....
Hus 1:220m2 kalkstenshus 1 1/2 plan uppfört 1745, tillbyggt 1880. Kulvert till flygel i kalksten, 30m2.
Nibe F1145 15kW med 2*300m markslinga i hästhage. Dockad mot oljepanna som används som volymtank och förvärmning av VV. 100L Elberedare för VV toppning.
Ventilation med värmeåtervinning (FTX).
Före: 45MWh/Ã¥r  Efter 13,8MWh/Ã¥r
Hus 2:150m2Renoverad magasinsbyggnad uppförd i kalksten, 1 1/2 plan. Huserar kontor och utställningslokal.
Comfortzone CE50 till golvvärme i platta på mark.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: varmepump.biz
« Svar #3 skrivet: 19 mars 2005, 15:42:45 »
Säljer man med små marginaler kan en ej meddelad prishöjning från leverantören betyda att man förlorar på försäljningen.
Kanske hade varit schysstare att du hade fått köpa den till det gamla priset, (trots att han kanske skulle ha gjort en backaffär), men samtidigt var det ju schysst att du fick avbeställa.

Ligger man med låga priser och små marginaler blir det ju dessutom känsligare att "skicka pengar" med kunderna.

De som fortfarande säljer till gamla priset kanske har dem på lager ???

Eftersom varmepump.biz annonserar i forumet är jag ju något av en part i målet, (så ni får väl själva bedöma mitt uttalande) men de enda klagomål jag sett/hört angående denne har haft att göra med leverantörskontakter. (t.ex. höjda priser eller leveransovillighet)
Biz själv verkar göra så gott han kan.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Matte.L

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme
SV: varmepump.biz
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2005, 19:54:27 »
Jag tycker inte att det var schyst att jags lapp betala. Jag tycker snarare att det är en självklarhet.
Jag tycker att det hade varit ärligare om varmepump.biz skrivt på sin hemsida att en prisökning är på väg. Samma låga pris på Eco air står kvar än idag. Det är snudd på bondfångeri - företaget lockar med låga priser och sedan när man ska betala kostar det  mycket mer.
När jag pratade med varmepump.biz berättade han att han hade ett annat arbete och inte hade tid att uppdatera hemsidan. Han sa också att han inte kunde ge mig det lägre priset eftersom han skulle gå back på affären. Han kunde heller inte berätta hur mycket Eco airen skulle kosta.
Men se då till att ändra priset på hemsidan förbövelen.

Så, Rickard, du är alldeles för partisk fiR:
65+60 CTC-ECOEL.Ev.Luft-vattenvärmepump.Yrke.Elektriker

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: varmepump.biz
« Svar #5 skrivet: 19 mars 2005, 20:05:27 »
Du hade i alla fall  fått det fraktfritt från varmepump.biz
det kanske ej räckte som tröst på såren.

Tills viss del är jag ocksÃ¥ part i mÃ¥let. Jag har  lovat att hjälpa dem med EL inst lokalt vid behov.
« Senast ändrad: 19 mars 2005, 20:08:07 av Janne EL-Energi »
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad ron

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Vplog
SV: varmepump.biz
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2005, 20:14:35 »

Eftersom varmepump.biz annonserar i forumet är jag ju något av en part i målet

Rickard vad menar du det det?? kan du förtydliga.

/Ron
IVT HT+ E9, 300l vv, 150m, villa från -72, 1+1/2 plan + källare = 280kvm, 21 radiatorer.
http://vplog.nyborg.se

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: varmepump.biz
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2005, 20:17:19 »
På tal om det upptäckte jag just att jag verifierat en elmätar-beställning och råkat trycka på fel siffra... 415 kr blev 115 kr.

Tycker du att jag skall betala för att bli av med mina elmätare eller tycker du att jag kan försöka få fullt betalt. (enbart frakt och Pf kostar 170 kr)

Jag försöker hålla så låga priser som möjligt, och skulle då något hända som jag inte menat eller har kontroll över så vill jag att mina kunder skall kunna bjuda till med.

Inte riktigt samma sak, men ändå.
Egentligen borde jag skicka min kund elmätaren till det pris jag verifierat honom.

NÃ¥n mer som vill ha en slant. ;) ;D
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: varmepump.biz
« Svar #8 skrivet: 19 mars 2005, 20:20:02 »
Skicka det som blir över till mig. Jag tar gärna emot bidrag.
som plåster på såren för mina stora elräkningar.
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: varmepump.biz
« Svar #9 skrivet: 19 mars 2005, 20:28:29 »

Eftersom varmepump.biz annonserar i forumet är jag ju något av en part i målet

Rickard vad menar du det det?? kan du förtydliga.

/Ron

Vad jag menar är att jag varken kan lyfta honom till skyarna, även om jag tycker att han gör en bragd som försöker sälja till marknadens lägsta priser.
Jag kan inte heller kritisera honom för vad som skett, för det första så har jag inte hela bilden klar för mig, jag har ej heller läst det finstilta på hans hemsida. Och dessutom är redan det första inlägget egentilget ett inlägg som jag skulle ha plockat bort om det inte gällt en av mina annonsörer.

Att jag inte tog bort det beror på att jag inte vill misstänkas vara i händerna på mina annonsörer.

Nu vet jag varken ut eller in, jag/vi försöker hålla forumet rent ifrån påhopp av leverantörer och firmor då man aldrig vet bakgrunden till olika inlägg.

Inte för att jag vill misstänklig-göra MatteL, men han kan ju vara en konkurrent till varmepump.biz. Det kan vi ju inte veta.

Kanske hade varit bättre om jag aldrig svarat...

Jag tar inte ställning i detta fall, och egentligen är det inte nåt som hör hemma i forumet.

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: varmepump.biz
« Svar #10 skrivet: 19 mars 2005, 20:36:34 »
Tack vi lägger ner det mÃ¥let. Ingen blir straffad eller nämd mer. Vi  önskar vara opartiska, för att detta forum är för de opartiska samlingen av VP fantaster.
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad Matte.L

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Södermanland
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värme
SV: varmepump.biz
« Svar #11 skrivet: 19 mars 2005, 20:43:50 »
Jag kan garantera att jag inte är en konkurrent. Men det kan ni ju inte veta.  ???
Jag har blivit blåst på en order som inte gäller. Jag fick ett pris från dem, men sedan när jag ringde dem så gällde inte det helt plötsligt. 
Det är i alla fall synd om vi inte kan diskutera olika leverantörer och firmor. Det är bra om vi som läser forumet kan tipsa om det som är bra eller dåligt.
Dock kan man säga att det är bra om varmepump.biz försöker pressa priserna och ser till så att konkurrenterna tvingas sänka priserna. Men jag tycker samtidigt att man ska vara ärlig på sin hemsida.
« Senast ändrad: 19 mars 2005, 20:45:41 av Matte.L »
65+60 CTC-ECOEL.Ev.Luft-vattenvärmepump.Yrke.Elektriker

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: varmepump.biz
« Svar #12 skrivet: 19 mars 2005, 20:54:03 »
Citat från det finstilta på ...Biz hemsida:

"Priser
Angivna priser är inklusive moms och gäller med undantag för momsändring eller andra avgiftsändringar från myndigheterna. Vi förbehåller oss även rätten till pris justeringar om våra leverantörer justerar sina priser. Om så inträffar meddelas Ni om detta före leveransen. Vi reserverar oss för ev tryckfel samt produktförändringar under pågående katalogperiod samt för att bilderna på dessa sidor kanske inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. "

Jag stänger härmed ämnet.

Tack för visat intresse.

MatteL, välkommen att delta i forumet framöver, det skall bli kul att höra vad du till sist bestämmer dig för.

/Rickard

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!