Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥ga om nivÃ¥förändring brine/KB  (läst 1067 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ipman

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
Fråga om nivåförändring brine/KB
« skrivet: 27 oktober 2010, 10:19:57 »
Hej

Jag är nu inne på vecka 3 med min nya 1245-10 i drift. Jag kör den mot 2 parallellkopplade brunnar, 127+132m och har en fundering om nivån på brine.

Jag fick lufta slingorna lite extra efter installation och fick då ut en hel de luft ur den kortare slingan (bubblade friskt i nivåkärlet), varefter brinenivån sjönk till "nästan i botten" av nivåkärlet. Eftersom jag ännu inte hade brine att fylla på med just då fick pumpen vara ifred, men igång.
Nu en vecka senare sÃ¥ är brinenivÃ¥n uppe i 3/4 av nivÃ¥kärlet igen, hur kommer det sig? Tempen ute har sjunkit nÃ¥gra grader, frÃ¥n ca +5 till ca -3 nu, men det känns som om det borde pÃ¥verka Ã¥t andra hÃ¥llet i sÃ¥ fall. Eller kan det fortfarande vara luft kvar som spökar  Sc:,h

Som ni förstår så är det erfarenhet av värmepumpar som saknas, tur att detta ställe finns....

/ipman

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!