Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: 1210-7 Problem, eller temperaturskydd under 0 grader ute..  (läst 942 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Engblom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
Hej! Jag har min bergvärme ihop med en vattenmantlad kamin, problemet uppstår när temperaturen går under 0 grader ute. När jag kör kaminen ut på systemet stegar bergvärmen ned helt så att endast varmvattenladdning sker, men just vid 0 grader ute och då varmvattenladdningen är klar, så växlar 3-vägsventilen ändå till radiatordrift! Trots att jag stängt av cirkpump på reläkortet och värmebehovet, detta sker inte över 0 grader, då ställer sig 3-vägsventilen mot varmvatten även då den laddat klart. Att den växlar över till radiatordrift trotts att jag inte behöver värme gör juh vid under 0 grader att varmvattnet laddas ur fortare. Är det ett frysskydd som Nibe lagt in? Har pratat med dom och dom säger att reläkortet är kasst, men lägg av...


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!