Skrivet av: Gäst1001
« skrivet: 23 november 2011, 10:15:07 »Tror det rekomenderas att man ska ha larmet för KB på över nollan om man kör med växlare där det ej är frostskyddat på bägge sidorna.
Vad tror du händer om inkommande kallvatten på växlaren går ner mot +3°c och utgående ligger på nollan eller -1°c?
Det fryser i växlaren, sedan får du läck i den och efter att du har fått läck i den så försvinner frysskyddet och du får grundvatten direkt i vp.
Då fryser även den växlaren och sedan får du vatten i kylkretsen och då är det skroten som gäller.
Jag vet en sak som inte gäller iaf.... Garantin.
Vad tror du händer om inkommande kallvatten på växlaren går ner mot +3°c och utgående ligger på nollan eller -1°c?
Det fryser i växlaren, sedan får du läck i den och efter att du har fått läck i den så försvinner frysskyddet och du får grundvatten direkt i vp.
Då fryser även den växlaren och sedan får du vatten i kylkretsen och då är det skroten som gäller.
Jag vet en sak som inte gäller iaf.... Garantin.