Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bra installatörer i Sundsvalls-omrÃ¥det??  (läst 1186 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alo.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
Bra installatörer i Sundsvalls-området??
« skrivet: 02 augusti 2010, 08:58:22 »
Hej!

Har ni några tipps på bra installatörer i sundsvalls området?
Ska installera en bergvärme anläggning med allt vad det innebär.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Bra installatörer i Sundsvalls-området??
« Svar #1 skrivet: 02 augusti 2010, 09:07:09 »
Jag har några gånger gjort misstaget att försöka få nån av de lokala småföretagen att utföra jobb hemma hos mig. Efter att ha tjatat några månader och tagit ledigt från jobbet bara för att konstatera att dom skiter i mig så har jag insett att man skall gå på de större firmorna istället.
De senaste två renoveringarna (tvättstuga och kök) har jag anlitat NVS. Dom har kommit exakt på avtalad tid med några dagars varsel och gjort bra jobb utan några konstigheter eller skumma krav (En av de lokala rörkrökarna vägrade installera en Ifö-toalett vi hade köpt själva).
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad siby

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TimrÃ¥
  • Antal inlägg: 313
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar HD och värmepumpar!
SV: Bra installatörer i Sundsvalls-området??
« Svar #2 skrivet: 03 augusti 2010, 08:51:07 »
Hej!
När jag installerade bergvärme 2005 anlitade jag Bryngels som gjorde ett bra jobb till ett vettigt pris. Dom jobbar enbart med Thermia värmepumpar. Jag har en arbetskompis som satte in en Nibepump med hjälp av Sundsvalls Rörteknik och han är också nöjd med sin pump och det jobb dom gjorde.

MVH
SIBY
Thermia Diplomat 8  170m borra 15 radiatorer 100l volymförstorare 1 1/2 plans villa med källare 120m2 +85m2 biyta byggÃ¥r 1940 självdragsventilation SolfÃ¥ngare SFINX 30 vacuumrör. Läge: TIMRÃ… lite norr om Sundsvall.

Utloggad Sven G

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 134
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Bra installatörer i Sundsvalls-området??
« Svar #3 skrivet: 04 augusti 2010, 22:05:51 »
Hej!
Efter goda rekommendationer från en granne lät jag Rör & Värmeteknik leverera och installera en Nibe pump. Det var år 2006 och den har fungerat bra. Arbetet gick mycket snabbt och det blev ett snyggt montage.
Nibe 1115-13 idrifttagen 2006-03-20.
2 st borror 160 m vardera. 30 resp 36 m till berg (dyrt!). Vv-beredare VPA 300/200 samt en seriekopplad eluppv vvb på 160 l (1 kW patron) inställd ca 55C.
Värmer ett mindre hyreshus ca 300 m2 + källare o garage 100 m2.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!