Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpa beg InVest AVH-12D  (läst 1908 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maxmsm

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • IVT Optima-290A/W luft-vatten
Köpa beg InVest AVH-12D
« skrivet: 19 december 2015, 11:01:04 »
Hej, som ny på forumet och ganska nollställd vad gäller värmepumpar så ställer jag frågan här.
Kan pumpen i rubriken, 5 år enligt annons, vara en ok installation i ett äldre hus?
Fakta om huset: byggt -46 74M2 + hel källare och en ovanvåning/vind med ett mindre rum som är försett med ett element, detta rum har som isolering en tretexskiva......
Ingen tilläggsisolering gjord efter -46.....
Nuvarande temp ute: 9,2  inne: 19,4 framledning: 24,5  retur: 22,8.

Jag värmer just nu med ved i en gammal Egor EV115 som matar 1-3 500L acktankar, tank 1 har shunten, vv-beredaren, solslinga och el-patron 6KW, värmen styrs via innegivare i hall, motorshunt.
Tanken är om det är möjligt att koppla bort elpatronen i värmepumpen och auto-starta en pelletsbrännare vid behov.

Orsak till detta är att jag köpt ett annat hus som jag håller på att renovera som har lvvp och vill inte lägga tiden på eldning.
Jag har säkert missat något.

Max

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!