Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Danfoss Ã¥terförsäljare Norrbotten?  (läst 3389 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hrw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Danfoss återförsäljare Norrbotten?
« skrivet: 07 augusti 2013, 23:35:49 »
Vars i Norrbotten (Helst Luleå) kan jag hitta en återförsäljare av Danfoss bergvärmepumpar?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
SV: Danfoss återförsäljare Norrbotten?
« Svar #1 skrivet: 08 augusti 2013, 08:49:01 »
Danfoss är samma som Thermia så det kanske finns nån sån åf på orten om inte danfoss säljs där. Annars säljs dom tex på www.bynor.se
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Danfoss återförsäljare Norrbotten?
« Svar #2 skrivet: 08 augusti 2013, 14:07:01 »
Tror att Danfoss är lite billigare, och säljs av alla som vill, Thermia har utbildade auktoriserade återförsäljare, vilket ger lite högre priser.
Så har jag i alla fall fått för mig att det är.
Vill du ha kompetens så kanske det är bra att kontakta en Thermiaåterförsäljare, men sen är det kanske inte lika säkert att de vill sälja Danfoss, de kan ha mindre marginaler på dessa.
Huvudsakligen spekulationer från min sida, men jag tror det är deras sätt att möta konkurrensen från Nibe och CTC som också säljer till "vem som helst".
Fritt översatt, du kan nog vända dig till vilke installatör som helst som du har förtroende för, och kunna köpa Danfoss från dem.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad hrw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Danfoss återförsäljare Norrbotten?
« Svar #3 skrivet: 08 augusti 2013, 15:56:18 »
Grejen är att jag har inget förtroende för skojarna som kallar sig bergvärme installatörer och tror att allting dom installerar är gjort av platina.

Så jag letar efter en värmepump som jag kan köpa över disk från en grossist till bra pris och låta en bekant som är rörkrökare och som jag har förtroende för sköta installationen och bara låta någon av skojarna borra hålet.

Finns det något annat märke kan ju det också vara intressant.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
SV: Danfoss återförsäljare Norrbotten?
« Svar #4 skrivet: 08 augusti 2013, 15:58:55 »
Bosch Nibe Danfoss och Ctc säljs pÃ¥ nätet till vem som helst  tummenupp finns säkert flera märken ocksÃ¥.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!