Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 15 januari 2011, 10:32:39 »Det där var knepigt, BT25 mot tanken och BT 2 efter shunt, jag kunde svära på att det skulle vara tvärt om...
Hade bt25 inkopplad hos mej tidigare men har kopplat ur den tycker det funkar bättre utan. Anledningen till att jag kopplade in den var min slinga i knäpptanken ville att styrdatorn skulle räkna rätt när jag stjäl värme ur radsystemet till vv. som det är nu så märker inte styren att framledningen sjunker vid stort vv tappning men det märks inte på innetempen. När den var inkopplad och vp hade gjort värme och nått 0 i gradmin så var det så mycket värme lagrat i knäpptanken så gradmin steg till 100 och hade säkert stigit högre om det hade gått (100 är max) fick även ställa start kompressor på -30 tror jag det var annars blev det för långt mellan starterna. Gissar på att bt25 funkar bra om man har en arbetstank med separat cp och kör inbyggda cp på drift med kompressor blir ju liksom enda chansen för styren att hålla koll på framledningen då. Att bt25 satt mot tanken beror på att det är klimatsystem 1 och bt2 efter shunten används till klimatsystem 2 var en dålig länk men hittade ingen med bara ett klimatsystem .