Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Förvirrad kvinna behöver rÃ¥d  (läst 4564 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
SV: Förvirrad kvinna behöver råd
« Svar #15 skrivet: 09 juni 2013, 10:26:59 »
Det där kändes lite märkligt, att blanda in om det man eller kvinna... Det borde ju bli samma svar oavsett kön?

En bra installatör fixar väl till så att solvärmen inte gör det mer komplicerat att hantera.

/Per (som gärna slipper både onödigt och nödigt krångel 8) )

Fast hon har ju kallat sin tråd "Förvirrad kvinna behöver råd" så lite har hon inbjudit att man tar hänsyn till att hon är kvinna..

Utloggad michael.a

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
    • mickesentreprenad
SV: Förvirrad kvinna behöver råd
« Svar #16 skrivet: 09 juni 2013, 16:29:18 »
hade jag bott som dig (100m till sjö) o det är vettiga grävförhållande mellan huset o vattnet så hade det helt klart vart sjövärme som gällt
det är både det billigaste att installera o driva
be om att få driftskalkyler på dom olika alternativen o inte bara installationspris
jag lämnar alltid båda då kan kunden välja om dom vill lägga pengarna nu eller sen

Utloggad vertson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Förvirrad kvinna behöver råd
« Svar #17 skrivet: 09 juni 2013, 18:23:22 »
Fast hon har ju kallat sin tråd "Förvirrad kvinna behöver råd" så lite har hon inbjudit att man tar hänsyn till att hon är kvinna..
Det blir bara roligare och roligare  ;) Om vi ska vara kinkiga sÃ¥ handlar "kvinna" om fakta medan det andra verkar handla mer om att tjejer inte ska ha krÃ¥ngel ... alltsÃ¥ en fördom (som kanske skulle visa sig vara fakta om vi nu tog och beforskade det hela - men troligen inte).

Well, well. Kanske onödigt av mig att skriva kvinna i subject. Förmodligen hade jag ngn undermedveten tanke om att jag skulle få fler råd då, men DET är förmodligen lika mycket fördom som annat ;)

Jag uppskattar dock bÃ¥de rÃ¥den om vad jag ska välja för system och att läsa om det andra. Jag jobbar delvis med dylika frÃ¥gor och behöver bra exempel frÃ¥n verkliga livet  ;)

Jag har gått omkring på min gräsmatta idag och konstaterat att det inte skulle göra så mycket om den blev förstörd iaf..
« Senast ändrad: 09 juni 2013, 18:28:38 av vertson »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!