Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bra kundservice och tokflyt  (läst 1950 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RobertW

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Bra kundservice och tokflyt
« skrivet: 05 juli 2006, 10:29:40 »
I måndags ringde fun och sade att pumpen larmade trots omstart...

Ok, jag visste vad det var, silen är inte rengjord sedan start... Detta pga att installatören drog åt locket för kung och fosterland så jag får inte av det och jag har valt att stoppa huvudet i sanden... tills nu.

Planen var att få dit en stark rörmokare dagen efter men på kvällen runt 20:00 ringer en servicekille från Dala Kylmecano som har IVT service och vill boka ett garantibesök dagen efter för att byta fläktkransen på VP'n. Han dök upp och bytte kransen, tog isär silen och gjorde rent, allt fungerade toppen efter det.

När jag sedan tittar över Regon så ser jag att han har bytt kortet till senaste versionen 240/4! En glad överaskning!

En snabb reflektion är hur mycket snabbare panelen är jämfört med tidigare version som det var fikapaus på mellan menyerna.

I den här versionen var fläktavfrostning aktiverad vid varje avfrostning som standard, den var helt avstängd i version 234, så fårgan om det är nya kransen eller ny standard på fläktavfrostning som motverkar isproblemet.

Nu blev man "nynöjd" med investeringen igen  :)

Vilket intervall på fläktavfrostning kör ni? Jag hade tidigare aktiverat den för var 3:e avisning och har ställt den så nu igen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!