Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kirigamine som avrimer mycket ofte  (läst 3745 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Yonas

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: norge
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • elektriker
Kirigamine som avrimer mycket ofte
« skrivet: 02 oktober 2009, 14:20:08 »
Har fått installert en kirigamine som fungerte veldig fint til å begynne med, men noen måneder så virket det som om pumpen ikke reagerte på temperaturen, da uansett hvor mye jeg justerte temp ned på fjernkontrollen så fortsatte den å blåse varmluft.
Nå i de siste dagene avrimer pumpen flere ganger for timen, og det rekker ikke å bli ordentlig varmt i rommet før den avrimer igjen, dette til tross for at det var vært jevnt 5 plussgrader ute. Noen som har ide på hva dette kan være?

Utloggad pumpemontør

  • Varmepumpe montør
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 248
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Kirigamine som avrimer mycket ofte
« Svar #1 skrivet: 06 oktober 2009, 19:29:03 »
Hmm, høres merkelig ut dette. Jeg har selv 3 stk ME Kirigamine, montert juli 2009. Jeg er superfornøyd, ikke noe tull så langt og idag var det temperatur rundt 0 grader noe som pumpene vanligvis ikke liker pga rim. Men i løpet av ca 2 timer avfrostet den kun 1 gang. Før du tenker i de baner at noe muligens er galt med din pumpe kan du sjekke om det er godt tettet i hullet i veggen for rørene... Jeg er selv servicemann/pumpemontør og har vært borti et tilfelle der kaldluft ble dratt inn mot innedelen og den gav full spiker fordi den trodde det var kaldt i rommet...
For øvrig er det ikke mye galt med disse kvalitetspumpene.

Mvh

Pumpemontør
NOVAP-godkjent og sertifisert montør av L/L-varmepumper opp til 12 KW
Bor i Norge. Installert 1 Daikin FVXS50-F og MHI ZJX50-S, august 2011
Normal-isolert hus (350 kvm.)

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Kirigamine som avrimer mycket ofte
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2009, 19:48:29 »
Se avsnitt i brukermanual vedrørende batteriskift med tilhørende reset samtidig . Prøv det , mistenker at maskina di er på ville veier grunnet "signafeil" prøv.
 :,v( Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!