Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Isigt  (läst 2326 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Herr H

  • Gäst
Herr H
Isigt
« skrivet: 13 november 2011, 14:02:34 »
Har problem med kraftig isbildning på baksidan av min Zibro sc-1332. Hade samma problem under förra vintern och "hönsnätet" på baksidan frös sönder vilket gjorde att jag helt tog bort det inför denna vinter. Nu har det bildats ny is och jag undrar om det ska vara så eller är det något fel på antingen pumpen eller sättet den är installerad på. Den står gott och väl 30 cm från husväggen så där borde inte problemet ligga. Tacksam för svar!

Utloggad TUCSONOR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Trondheim/Norge
  • Antal inlägg: 691
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
  • Lærte Carnot-prosessen første gang i 1987
    • NORDSOL
SV: Isigt
« Svar #1 skrivet: 13 november 2011, 14:12:01 »
Har problem med kraftig isbildning på baksidan av min Zibro sc-1332. Hade samma problem under förra vintern och "hönsnätet" på baksidan frös sönder vilket gjorde att jag helt tog bort det inför denna vinter. Nu har det bildats ny is och jag undrar om det ska vara så eller är det något fel på antingen pumpen eller sättet den är installerad på. Den står gott och väl 30 cm från husväggen så där borde inte problemet ligga. Tacksam för svar!
Hei.
Det er verst tenkelige forhold akkurat nÃ¥ for isbygging. 
Den skal avfroste til føler på register leser 15 grader, eller defrost har tatt 10 minutter.
Når pumpen avfroster, hvor lang tid kjører den avfrosting? Tar det 10 minutter?




« Senast ändrad: 13 november 2011, 22:51:29 av TUCSONOR »
- Oppvarming vedkamin på tegelpipe. Elektrisk ovn i kjeller.
- Coolix 5kW Inverter VP montert i 1 etg.
- 60 x vakumrørsolfanger
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Nissan Leaf

Utloggad Perjohan

  • UtgÃ¥tt pÃ¥ dato. Radio/Tv - Automatisering
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 58
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Min beste venn
SV: Isigt
« Svar #2 skrivet: 13 november 2011, 22:34:33 »
Dette hønsnettet synes å være et stadig tilbakevendende spørsmål. Jeg har hatt SC1332 i drift i en måned nå. Nattetemp i den siste uka har vært under null. I tillegg tåke. Isen bygger seg opp til den er i kontakt med nettet et par plasser før avising begynner. Avisinga har hittils fjernet all is. I flg manualen for pumpa skal avisinga ta mellom 4 og 10 minutter, avhengig av utetemp. og oppbygging av is. Med andre ord en behovsstyrt avising. Har også hatt den minste coolix`en i drift i ca. ett år. Den har det samme nettet. Aldri noen problemer.
For ordens skyld:
Isbilding på utedelen er helt normalt når utetemperaturen beveger seg ned mot null. Pumpa skal imidlertid sørge for å fjerne isen før det blir så mye at pumpa ikke lengre virker. Du får følge med og observere om denne avisinga fungerer slik den skal.
Hus med sokkeletasje. bygd på 70-tallet. Ved fjorden ei mil utenfor Mo i Rana. 20 cm isolasjon på loft, 10 i vegger. Sokkel betongstøpt på isopor. totalt 270 kvm boflate. Oppvarming kun strøm. Årsforbruk ca 35000 Kwh. Montert Coolix 3810w VP i des. 2010. Inntjent før første vinter var utløpt. Har også en stuga i Tärna Sverige. Västerbotnhus fra 30-tallet. 2 etasjer tilsammen 100 kvm. Oppvarming 20Kw CTC vedpanne fra 1994. Den störste Jötulpeisen og en Norrhammar 625 komfyr. Accutank 500/110, type Borö fra Kalix, med 6Kw El-patron. 7 radiatorer i 1.etg. 2 i 2.etg. Årsforbruk 20 kbm björkved og 4500 Kwh ström. Dypborret vatn 120 meter. Koplete vinduer fra 70-tallet, hvor vær, vind og talgokse har fjernet det meste av kittet. Vurderer Luft/vatten-pumpe og nye vinduer.
Vinterkvarter i Rønneby  kommune. 2 etg hus pÃ¥ 160 kvm. Bygd i 1978. Her bor vi nÃ¥. Min fru, ei katt og to hunder. Zibro SC1332 montert i oktober 2011, varmer opp hele boligen. Pumpen inntjent allerede etter 4 mÃ¥neder. Kun panelovner pÃ¥ bad.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!