Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: atria samt olja  (läst 1451 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad asiaten

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
atria samt olja
« skrivet: 25 januari 2011, 09:28:48 »
Har en Atria 12a men har kvar oljepannan som jag stöttar med om det blir riktigt kallt, läste i ngt inlägg att man kan i menyn välja om VP ska stötta med El patron eller tex olja, vad behövs att få detta kopplat med automatik genom val i menyn?
Asiaten

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29382
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: atria samt olja
« Svar #1 skrivet: 25 januari 2011, 14:12:00 »
Hej!
Shuntventilen ansluts till N1, 215 och 216 på VP:ns kopplingsplint.
N1=N, 215=(+) och 216=(-)

Sen tror jag (rätta mig nÃ¥n om jag har fel) att man ska välja (D) pÃ¥ SYSTEM i servicemenyen.  Sc:,h
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!