Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hydrofor som volymförstorare?  (läst 1299 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kluven

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 303
  • Karma +0/-1
Hydrofor som volymförstorare?
« skrivet: 08 mars 2007, 15:18:46 »
Undertecknad lurar på Bergvärme trots att LL funkar bra. Vill värma garaget och källaren också. Kan få lite bidrag då vi har direktverkande.

Angående volymförstoraren (vill ha lite för stor pump) Kan jag använda min gamla hydrofor (150L) eller min befintliga VV-beredare (300L) som volymförstorare? Eller ha som mellantank för golvvärmen sommartid eller liknande. Tacksam för förslag. Eller sonika kasta ut skiten och köpa nytt när man ändå håller på. Hydroforen skall jag byta för skojs skull då det skall kopplas en Radonavskiljare som redan är inköpt och är rädd att det skall komma in skit från den gamla hydroforen.
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett undertecknad annat än Luftvärmepumpar  :'(
Chofu RA0929 x1 Chunlan 50GW x3
Känner mig rätt blÃ¥st  ;D
Har en kamin Nibe Contura 520T
som nu är installerad!

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7650
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Hydrofor som volymförstorare?
« Svar #1 skrivet: 08 mars 2007, 15:46:43 »
Om valet var mitt skulle jag utan tvekan välja VVB den har isolering och där kan du koppla in pumpen så att du får det varmaste vattnet i toppen och bättre skiktning än i en hydrafor där risken är lite större att det varma vattnet går direkt från in till utlopp
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!