0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en diplomat som stannar då och då för "motorskydd löst", den säger inte vilken. Det räcker att ställer den i av läge sen tillbaka till auto så funkar den igen.. alltså jag behöver ej återställa någon motorskydd.. Den kan gå i flera veckor utan att stanna sen kan den stanna några gånger samma dag...vilken motorskydd är det som löser och vad är det vanligast orsaken till det?
Porslinsäkringar kan inte "bli dåliga" och släppa igenom mindre ström, dom släpper igenom allt eller inget. Däremot är det inte ovanligt att säkringar är lite dåligt dragna och det blir dålig kontakt mellan bottenplattan och säkringen pga oxidering. Byter du då säkring kanske du drar den nya lite hårdare och så har den nya inget bränt oxidskikt i botten, och då blir det ok kontakt.
Innan man mätt spänningen på matningen ut till kompressorn vid drift (sista plinten före kompressorn), och den är OK och jämn på alla faser, kan man inte döma ut en kompressor, men om man behöver hörselskydd så kanske det är nåt knas på kompressorn. Konstigt om den alls värmer om den är så kass att den låter högt, är det verkligen möjligt?
Jodå, det är möjligt. Vår Stibel började låta mera, och rätt illa, men den drog inte mera ström och gav fortfarande i stort sett full effekt tills det blev kortis till jord och jfb:n löste ut.