Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: WiFi-styrning till IVT Nordic Inverter  (läst 3917 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad efred

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
WiFi-styrning till IVT Nordic Inverter
« skrivet: 08 januari 2017, 14:51:32 »
Jag skaffade en WiFi-modul till min Nordic Inverter från 2013. Enligt teknikern hos firman som sålde den så installerar man den på trekvart när man är ostörd och har en kopp kaffe i magen. Jag vet inte om jag druckit för lite kaffe, men jag kommer inte in i pumpen.

Wifi-modulen är ett litet kretskort som ska kopplas in direkt på pumpens eget kretskort. Och det ska vara en enkel match bara man kommer åt kretskortet. Någon som kan knepet för att komma in?

När jag öppnat allt ser det ut som på denna bild (lyckas inte infoga): https://www.dropbox.com/s/v5pza7x0rapx423/Skruvar%20v%C3%A4rmepump.jpg?dl=0

Jag har skruvat bort skruvarna 1 och 2 vilket borde vara tillräckligt eftersom höljet runt den högra delen där kretskortet sitter inte sitter ihop med resten. Skruvarna 3 och 4 och staget 5 har blivit borttagna ändå. Nu kan jag med handkraft bända den högra delens vänstra kant samt dess underkant någon cm höger och uppåt. Sen tar det stopp. Högerkanten och överkanten sitter fortfarande fast.

Vad göra?

Utloggad efred

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: WiFi-styrning till IVT Nordic Inverter
« Svar #1 skrivet: 09 januari 2017, 08:19:33 »
Jag får svara på mitt eget inlägg. Säljaren fortsatte svara på supportfrågor trots helg och till slut kollade han även av med teknikern. Som misstänkt så var det bara högerdelen som skulle bort. Skruva ut de två skruvarna och sen finns det även en knapp på ovansidan som ska tryckas ned så att höljet snäpper loss. Den knappen är ju inte helt lätt att se och hitta med ett par cm kvar till taket, så den informationen blev förlösande. Allt löst och en stor eloge till IVT center i Motala.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!