Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: 1210 mp/ms larm  (läst 1076 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad haikii

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
1210 mp/ms larm
« skrivet: 29 december 2009, 17:47:26 »
Hej,
min 1210 visade mp/ms larm och glassäkringen gick i kretskortet.
Det visade sig att cirkulationspumpen till vb var paj, bytte den och pannan funkade i 2 veckor, sen fick ett nytt mp/ms larm,
stängde av pumpen och startade igen, larmet borta. Kan orsaken vara att jag ströp några radiatorer på övervåningen på strypningen nertill (ej termostaten). Larmet ska ju visa att det är dålig cirkulation. Filtret är rengjort.
Kontaktorer och motorskydd verkar fungera som de ska för när jag trycker på kontaktorerna så går kompressorn och pumparna
normalt och motorskyddet löser inte ut.
mvh

Utloggad Engblom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
SV: 1210 mp/ms larm
« Svar #1 skrivet: 29 december 2009, 20:44:07 »
Relä 7 på VP kortet styr cirkulationspumpen, rätt att säkringen går.

Hur upplever du att den håller varmvattnet varmt? Visst håller det bättre på sommaren va, eller när det inte finns något värmebehov :-)

Tycker konstruktionen är en billig lösning pÃ¥ dessa pumpar, kör vedeldat just nu och endast VV laddning pÃ¥ VPn, men när det blev -0 grader ute, startade cirkulationspumpen av sig själv (frysskydd) och VV började att ladda ur sig..(3vägsventil ny) Löste det genom att kapa ledningen och in med en brytare och sammtidigt kontaktorstyra cirkulationspumpen parallelt när kompressorn gÃ¥r, sparade 10 starter per dygn  _/-

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!