Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ctc luft/vatten hög förbrukning  (läst 32045 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
SV: Ctc luft/vatten hög förbrukning
« Svar #45 skrivet: 20 januari 2013, 15:46:02 »
Skatteverket skriver såhär på sin webb angående ROT-avdrag:

VÄRMEPUMP
Inmontering eller byte av värmepump ger rätt till skattereduktion. Service av värmepump ger dock inte rätt till skattereduktion.

Reparation klassas förmodligen som service...
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad roberth

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ctc luft/vatten hög förbrukning
« Svar #46 skrivet: 26 januari 2013, 20:44:28 »
Strax över 3000 :- blev fakturan pÃ¥ för ca 10 min jobb, reparatören sa att det inte var nÃ¥got han kunde skriva maskinrapport pÃ¥, ok tänkte jag. Pratade lite med en jobbarkompis som tyckte jag skulle ringa till försäkringsbolaget ändÃ¥ och lägga fram som det var.  Killen pÃ¥ mitt försäkringsbolag tyckte det var konstigt att han inte skrev nÃ¥n, men han var schyst han frÃ¥gade hur mycket fakturan var pÃ¥ gjorde Ã¥ldersavdraget och drog av självrisken sÃ¥ jag fick ut 63:- tummenupp haha. Tur var hade jag förlängt försäkringen pÃ¥ pumpen via arctic, sÃ¥ ringde även till dem och förklara att inte reparatören ville skriva en rapport och om det gick bra iaf eftersom jag fÃ¥tt den godkänd vi försäkringen. Samma här inga problem skicka in kopia pÃ¥ fakturan och min godkända maskinskada, fick besked i veckan att jag skulle fÃ¥ tillbaka självrisken och Ã¥ldersavdraget sÃ¥ i det stora hela har det kostat mig lite tid nÃ¥gra extra kWh, och dessutom fÃ¥tt läsa och lära mig en hel del nyttigt om värmepumpar.  ;)
« Senast ändrad: 26 januari 2013, 23:19:40 av roberth »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!