Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Flytta 1245 display?  (läst 1654 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrCrlhm

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Flytta 1245 display?
« skrivet: 13 februari 2010, 19:25:21 »
Hejsan gott folk!  :)
Har precis fått en 6kw Nibe1245 installation påbörjad. Den står efter ett visst bök i källaren och jag skulle hemskt gärna vilja ha display och styrning upp en våning.
När jag tittade lite snabbt på pumpen så såg det ut som displayen på framsidan var ansluten via en kontakt som jag genast undrade om jag kunde skaffa en skarvsladd till och förlänga ca 6 meter så jag kan flytta displayen upp till källardörren där den skulle vara mer lättillgänglig.
Någon som vet om detta är möjligt?


/MrCrlhm
Bor i ett gammalt tvåvåningshus(ca 120m2) från 1910 strax utanför Östersund. Körde förr på elpatron(-er) i en gammal kombipanna med en årlig elförbrukning på 33.000kWh.
Installerade bergvärme i februari 2010. 174m aktivt hål och en Nibe 1245, 6kW. Elförbrukning numera nere på 15.000kWh.

Utloggad mexitegel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 398
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Självlärd Guru pÃ¥ NIBEs 1145:a
SV: Flytta 1245 display?
« Svar #1 skrivet: 13 februari 2010, 22:21:35 »
Har sett en annan tråd med samma fråga, här eller på byggahus. Minns inte om man kom fram till något. Annars får du svaret hos nibes support.
270 kvm från 1975 konverterade från direktverkande el till Nibe 1145-10 mot Euronom ackumulatortank med solslinga. 9 radiatorer, 1 fläktkonvektor och 45 kvm golvvärme.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!