Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad ska utföras om en kompressor stannar ?  (läst 1404 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ad

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
Vad ska utföras om en kompressor stannar ?
« skrivet: 01 april 2007, 19:14:41 »
Har en slinga i marken som är energikällan (gas), som via en fläkt ger värme inomhus Min frÃ¥ga gäller om en montör som fixar till packningar och fyller pÃ¥ gas borde kontrollera att lÃ¥g- respektive högtrycket är korrekt? Den montören som var hos mig fyllde endast pÃ¥ gas och tog betalt med ett konstaterande att den fortfarande inte fungerar. DÃ¥ jag vid den tidpunken inte var sÃ¥ insatt i det hela sÃ¥ blir man väldigt besviken. Talade nyligen med en montör , och för honom var detta helt naturligt att det momentet ska kontrollerades om en kompressor inte startar  ( den stannar efter c:a 20- 30 sekunder). PÃ¥ kompressorn stÃ¥r det att den ska fyllas med 1,5 kg. Men nu vet jag att det gäller själva kompressorn samt att man mÃ¥ste fylla pÃ¥ extra gas enligt Waterkotte ( har skrivit till dem i Tyskland). Nu har jag kontaktat en annan firma , sÃ¥ jag fÃ¥r väl hoppas att det löser sig. Vidare sÃ¥ är det trevligt och kunskapsgivande att läsa inlägg i det här forumet, dÃ¥ här finns sÃ¥ mycket av det. Till sist tack.

Utloggad sloke

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
SV: Vad ska utföras om en kompressor stannar ?
« Svar #1 skrivet: 02 april 2007, 23:13:23 »
Jag fattar ingenting, har ni köldmedium i hålet istället för brain, eller vad är det primära problemet.??..

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Vad ska utföras om en kompressor stannar ?
« Svar #2 skrivet: 02 april 2007, 23:26:22 »
Din första reparatör måste väl ha sett på sina mätare om den suger ner sig och kontrollerat varför,om han fyllt 1,5kg borde den inte suga ner sig även om det fattas lite gas.Jag tror du har stopp någonstans hursomhelst så får vi hoppas att reparatör nr 2 är seriösare knUp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!