Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpa värmepump pÃ¥ nätet..  (läst 4670 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gunnar Rock

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Köpa värmepump på nätet..
« skrivet: 02 augusti 2010, 19:56:33 »
Hej jag har tänkt att beställa en nibe split pÃ¥ bynor.se..  Är det ett seriöst företag?  Har inte hittat nÃ¥got negativt när jag har googlat... Är lite nervös över att betala 65000 i förskott...

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Köpa värmepump på nätet..
« Svar #1 skrivet: 02 augusti 2010, 20:02:58 »
Tror inte du behöver betala i förskott beställde lite rördelar där och dom köpte jag mot faktura trots att jag inte var (känd kund) nu var det iofs rör delar för ett par tusen bara och har inte fått faktura än en vecka senare . Jag skulle inte vilja betala 65000 kr i förskott även om det är en seriös firma (som jag tror det är).
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Köpa värmepump på nätet..
« Svar #2 skrivet: 03 augusti 2010, 01:11:42 »
Jag köpte en VP och en elpanna av dom för några veckor sedan. Inga problem att få faktura när jag kontaktade dom..
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad mexitegel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 398
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Självlärd Guru pÃ¥ NIBEs 1145:a
SV: Köpa värmepump på nätet..
« Svar #3 skrivet: 03 augusti 2010, 11:53:29 »
Jag köpte hela mitt värmesystem (BV-pump, rör, radiatorer etc) för en rätt stor hög med pengar hos dem. Var inga problem att få det mot faktura. Dock hade de en hel del leveransproblem med min ackumulatortank, men det verkar ha berott på att de egentligen inte saluförde det märket och tillverkaren schabblade till det. Ring och prata med Erik, han är både hjälpsam och trevlig.
270 kvm från 1975 konverterade från direktverkande el till Nibe 1145-10 mot Euronom ackumulatortank med solslinga. 9 radiatorer, 1 fläktkonvektor och 45 kvm golvvärme.

Utloggad JohnnyWalker

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 90
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa värmepump på nätet..
« Svar #4 skrivet: 03 augusti 2010, 16:55:26 »
Tack för tipset om återförsäljare, jag har letat efter det. Den säljs även av ett annat bolag här:

http://www.hetluften.se/contents/sv/p646_Nibe_Split_Elpanna_ACVM_270.html

Men de är 7000SEK dyrare.

Jag undrar varför inte rinkabyrör tar in den?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!